A dinningtoni alakulat titkon pontszerzésben reménykedett Monza előtt, de csalódniuk kellett: már az edzéseken is technikai hibák fosztották meg a Manort hasznos pályán töltött időtől, a futamon pedig Pascal Wehrleinnak kellett a pálya szélére csorognia. A német olajfolyás miatt adta fel a versenyt, de Esteban Ocon futása sem volt akadálytalan, őt elektronikai problémák hátráltatták. Dave Ryan, a gárda versenyigazgatója úgy látja, hogy az ilyen csapnivaló megbízhatóságnak semmi keresnivalója a Forma-1-ben.
„Hogy őszinte legyek, reménykedésünk megalapozott volt” - idézte az Autosport a brit szakaembert. „Pascal lenyűgözően teljesített Spában, és teljes mértékben bíztunk abban, hogy Monzában is lehet egy jó húzásunk. Pascal nagyszerű körrel jutott be a Q2-be, beférkőzött a két McLaren közé, sőt, majdnem mindkettejüket meg tudta előzni. De egyúttal csalódottak voltunk az Estebant autóján fellépő meghibásodások miatt - az, hogy ugyanaz a probléma kétszer is előfordult, nem igazán elfogadható ezen a szinten. Egész hétvégén ezen volt a hangsúly, amely visszavetette Estebant. Aztán a versenyen hiába teljesítettünk jól, egy másik probléma lépett fel Pascal autóján. Nem a mi hétvégénk volt - ez pedig nincs jól így.”
A McLaren korábbi sportigazgatója úgy véli, hogy Ocon autójának teljes elektronikai felfrissítésével kiküszöbölhető a meghibásodás a Szingapúri Nagydíj előtt. „Minden egyes elektronikai komponenst ki kellett volna cserélni az autón, de talán nem végeztünk megfelelő munkát péntek éjszaka, így szombaton ismét ugyanaz a hiba lépett fel. Így aztán újból kicseréltünk mindent, mely után úgy tűnik, már nem lesz vele több problémánk - legalábbis remélem, hogy így lesz. Az autó majdnem kétszer annyi kört tett meg hiba nélkül, mint előtte az edzéseken. Most az a feladatunk, hogy mélyreható elemzéssel kiderítsük, mi is volt a probléma pontos oka, és megértsük, hogy miért nem sikerült teljes mértékben kiküszöbölni azt” - mondta Ryan.