Több szempontból is történelmi pillanatra került sor a péntek délelőtt első tréningen Spában, hiszen először fordult elő, hogy egyszerre több autón is láthattuk a 2017-re leszavazott, de 2018-ban már bevezetni kívánt halót, ráadásul közülük Nico Rosberg a fejvédővel felszerelt Mercedesszel végzett az eredménylista élén. A német tehát nem is csak egy installációs kört tett meg az eszközzel, hanem komoly tempót is diktált, amely után így beszélt a glóriáról:
„Jó érzés volt végre kipróbálni, és remek munkát végeztek vele, mivel egyáltalán nem zavart vezetés közben” – jelentette ki határozottan Rosberg, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi. „Egyszerűen csak növeli a biztonságunkat. Tudom, hogy nem néz ki valami jól kívülről, s az autó sem lesz szebb tőle, de a biztonság szempontjából szerintem jó dolog.”
A Belga Nagydíj helyszínén azért is tették fel négyen is az autójukra a halót, hiszen a pálya legendás kanyarjában, az Eau Rouge-ban az emelkedő miatt külön problémát okozhat a versenyzőknek, ha valami zavarja őket a kilátásban. Rosberg egyértelműen fogalmazott ezzel kapcsolatban: „Egyáltalán nem volt vele probléma, észre sem veszed a tetejét.”
Hasonlóan vélekedett Daniel Ricciardo is, aki korábban a Red Bull által tervezett aeroscreent is kipróbálta, így összehasonlíthatta a két megoldást: „Úgy vélem, egyáltalán nem rossz. Nyilvánvalóan folyamatosan dolgoznak rajta. Először próbáltam ki, hiszen korábban az aeroscreent teszteltem, így ez most ismét egy más élmény volt. Jó, hogy itt került erre sor, és hogy a szezon végéig tesztelhetjük és adhatunk róla visszajelzéseket. Én is összefoglalom majd a véleményemet: kaptunk is egy papírt hozzá, szóval ez egy kis házi feladat. Az első benyomások egyáltalán nem rosszak, de nyilván van még munka vele.”
A Force Indiát terelgető Nico Hülkenberg is elmondta a véleményét a halóról: „Furcsa érzés és új tapasztalat volt, hogy van valami előtted. Azt kell mondanom, a láthatóság nem volt rossz, nem hiszem, hogy ez problémát jelentene. Időbe telik majd, mire megszokjuk, ráadásul csak egy kivezető kört teljesítettem vele, így közel sem tudok pontos visszajelzést adni róla. Egyértelmű, hogy több időre és több tesztre van szükségünk” – mondta a német. Negyedik pilótaként Carlos Sainz is kipróbálta az eszközt, s a Toro Rosso spanyolja is arról számolt be, hogy egyáltalán nem jelent problémát a láthatóság az Eau Rouge-ban.