Már korábban napvilágot látott a hír, hogy a Mercedes fejleszt erőforrásán a nyári szünetet követően, habár az nem volt biztos, hogy a Belga Nagydíjon be is vetik a specifikációt. Lewis Hamilton dupla (a versenyig lehet, hogy tripla) motorcseréje megadta a választ: nyilvánvaló, hogy a brit nem halmozott volna fel ennyi erőforrást, ha a közeljövőben a csapat fejlesztése miatt újabb cserére lenne szükség. Egyúttal Nico Rosberg autójába is új egység került, de Hamiltonnal ellentétben ő nem kap büntetést, mivel még nem lépte túl az engedélyezett mennyiséget, 5 darabot komponensenként.
Az Autosport révén néhány információ is kiderült a fejlesztésről: bár a Mercedesnek még 11 fejlesztési zsetonja maradt, ebből csak 5-öt használt fel a mostani csomaghoz. Mindkét autóba az ICE (belsőégésű motor), TC (turbó), MGU-K és MGU-H komponensekből kerültek újak, bár ez nem jelenti azt, hogy a Mercedes mindegyiken változtatott. A Williams, Force India és Manor még nem kapta meg az újítást, ők ugyanis csak a Német Nagydíjon jutottak az előző specifikációhoz.
A Mercedes maradék 6 zsetonját felhasználhatja a szezon hátralevő részében, de nem kötelesek az összest elkölteni, és lehetséges, hogy nem is fogják. Megint csak Hamilton motorhalmozását tudjuk felhozni: egy újabb fejlesztés ismét cserét és büntetést jelentene, három friss egység viszont bőségesen elegendő a hátralevő 10 nagydíjra. Azt nehéz elképzelni az egyenlőséget sulykoló Mercedesnél, hogy a fejlesztést csak Rosberg kapná meg, akinek autójában még egyszer motort cserélhetnek, amire terv szerint Japánban kerül sor.
Így állnak a motorgyártók a zsetonokkal:
Ferrari: 3 maradt (az Olasz Nagydíjon érkező fejlesztéssel elfogynak)
Honda: 3 maradt
Mercedes: 6 maradt
Renault: 21 maradt