Nem csak a Ferrari, hanem a Mercedes és a Honda is új fejlesztésű erőforrást hoz Spába - sőt, Toto Wolffék könnyen lehet, hogy be is vetik már ezen a hétvégén. A Scuderiával kapcsolatban az a valószínűbb, hogy csak Monzára építik be az új motort, mert az éri meg számukra jobban, ellenben a Mercedesnél Hamilton módosíthat a képleten - a címvédőnél mindenképpen cserélni kell az erőforrást, így rögtön meg is kaphatja a friss elemeket.
A Honda is elköltött néhány zsetont, igaz, nekik még így is van bőven, eddig tízzel gazdálkodhattak - a következő két futam erősen motorfüggő, így a McLarentől is várhatunk előrelépést. A négy motorgyártó közül így egyedül a Renault nem mutat be fejlesztést közvetlenül a nyári szünet után, bár a franciák is terveznek néhány újítást még 2016-ban.
A motorok mellett a Sauber is fejleszt, a kiscsapat egy új első szárnyat hoz Spába, később egy új padlólemez is érkezik majd, eközben a gyári Renault egy továbbfejlesztett motorborítással próbálkozik - pontosabban próbálkozhat, ugyanis a hűtési rendszer is átalakulna ezzel, amit lehet, hogy nem vállalnak be még ezen a hétvégén.