Veszélyes lehet újra Hamiltonra Rosberg?
43 pontos hátrányt fordított 19 egység előnyre a brit versenyző, aki mind a négy júliusban tartott nagydíjat megnyerte. Az éllovas Hamilton formáját – és a szezon első négy versenyét megnyerő Rosberg utóbbi botlásait és büntetéseit – elnézve most kevesen fogadnának a címvédő ellen, de nem szabad elfeledni, egyszer idén már fordult nagyot a világ a két versenyző körül. Az sem mellékes, hogy a motorkomponensekkel rosszul álló Hamiltonra egy büntetés vár a soron következő nagydíjak valamelyikén, talán már Spában, ez pedig lehetőség Rosbergnek, hogy fontos pontokat dolgozzon le.
Mi lesz a Ferrarival?
„Rendkívül merész autó” – mondta az SF16-H-ról a csapatot azóta elhagyó technikai igazgató, James Allison a februári bemutatón. Aligha hitte volna valaki, hogy ez a merész autó a hosszú szünet előtt csak harmadik helyen áll majd a konstruktőri bajnokságban, és egyetlen versenyt sem nyer meg az első 12-ből. Csapatfőnökük, Maurizio Arrivabene állítása szerint Spanyolország óta a modell aerodinamikája egyáltalán nem fejlődött. Németországban az idén először kettős dobogót szerző Red Bull mérföldekre volt tőlük – ez a kudarc azért is fontos, mert Hockenheim a motorerőre érzékenyebb pályák közé tartozik, márpedig a Red Bull eddig épp az ilyen helyszíneken teljesített gyengébben. Kérdés, hogy a Ferrari Spától fogva kapaszkodik-e még az utolsó szalmaszálba, vagy teljesen lemond az idei szezonról, és inkább 2017-re koncentrál.
Legyőzi a Force India a Williamst?
Kétségtelenül kevesebb figyelem övezi a nagy hármas mögötti harcot, pedig a legizgalmasabb csaták épp itt, a középmezőny elején folynak, mind a versenyeken, mind a bajnokságban. Szezon elején még úgy tűnt, a Williams biztos negyedik lehet a konstruktőrök között, a két meglepetés-dobogót is gyűjtő Force India azonban már csak 15 pontra van lemaradva tőlük. Ez lehet az indiai brigád történetének legjobb helyezése, miután tavalyelőtt hatodik, tavaly pedig ötödik lett a tabellán.
Button és Massa nyugdíjba megy?
A három nagy istállónál minden kérdőjel tisztázódott, de a pilótapiac maradék része legalább ennyire bizonytalan: és előfordulhat, hogy a mezőny legrutinosabb négy versenyzőjéből kettő is távozni kényszerül. Úgy tűnik, Felipe Massa áll közelebb a befejezéshez, Jenson Button kapcsán két opciót is emlegetnek: a McLarennél való maradást és a Williamst, ahol biztosan Massa helyére érkezne. Mivel azonban a McLaren szeptemberig nem is akar foglalkozni a jövő évi felállás kérdésével, Button két szék között az asztal alá eshet.
Melyik csapat nyeri az utolsók csatáját?
Jelenleg a Manor áll a bajnokság 10. pozíciójában Pascal Wehrlein ausztriai egységével a pont nélküli Sauber előtt, a svájci istálló azonban az elmúlt hetekben tulajdonosváltáson esett át, ami újra beindíthatja megcsömörlött fejlesztési munkájukat. Elképzelhető viszont, hogy a nyári szünet után Nasrral és Ericssonnal szemben nem egy, hanem két olyan versenyző kerül a mérleg másik serpenyőjébe, akit a jövő ígéretének tartanak: a pletykák szerint Esteban Ocon vagy Stoffel Vandoorne is válthatja Haryantót.
(A Bleacher Report alapján)