DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Ezért tartott olyan sokáig Rosberg utolsó kiállása

A német F1-es pilóta öt másodperces büntetést kapott Max Verstappen pályán kívülre szorításáért, ám a büntetés letöltése tovább tartott, amint amennyit kiszabtak neki - Toto Wolff elárulta miért.

Nico Rosberg délutánja nem csak az elrontott rajt miatt sikerült rosszul, hanem büntetést is kapott, mert túl kemény volt Max Verstappennel szemben. Mivel a német még utolsó kiállása előtt volt, a csapat természetesen a szokásoknak megfelelően előbb a bokszban várta meg, amíg letelik a kiszabott öt másodperc, csakhogy ez tovább tartott a megszokottnál. „Ez csak egy dolog volt a sok közül, az egész nap rosszul sült el, sok minden összejött” - utalt az esetre Rosberg, azonban Toto Wolff elárulta, hogy mi állt a háttérben a 12 másodpercre nyúlt kiállás során.



A szabályokban az áll, hogy az FIA nem köteles ott állni a csapatoknál büntetés esetén - ez a csapatok felelőssége, melyet általában a gárda egyik tagja végez, egy átlagos stopperórával a kezében. Wolff szerint azonban a szokásos menetrendbe ezúttal hiba csúszott. Még egy high tech eszközöket használó F1-es csapatnál is megtörténhet, hogy egy olyan dolog, mint egy stopperóra, amit egyébként nagyon ritkán veszünk kézbe, elromlik” - idézte az osztrákot a Motorsport.com.

„A stopperóra nem indult el normálisan, és amikor észrevettük, biztosra kellett mennünk, és ezért tartott tovább a szokásosnál” - derített fényt Wolff a hiba okára, aki hozzátette, hogy nem emberi mulasztás történt. „Ez a stopperóra hibája volt, az a nyavalyás eszköz meghibásodott, és nem működött úgy, ahogyan kellett volna neki. Számolhattunk volna, hogy egy ezer egy, egy ezer kettő, egy ezer három, de a stopperre hagyatkoztunk, amely cserben hagyott minket” - tette hozzá osztrák, bár Rosberg szerint ez nem számított, hiszen a büntetéssel egyébként is visszaesett volna a két Red Bull mögé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: