DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Csak nehogy megbánjuk, hogy nem jön a halo...

Az F1 biztonságosabb lett volna, a rendszer készen állt a bevezetésre, a csapatok a halo köré tervezték autóikat – a pilóták érdekvédelmi vezetője nem érti, hogy születhetett meg a csütörtöki döntés...

A versenyzők érdekvédelmi szövetségének elnöke, Alexander Wurz határozottan támogatta a pilóták fejének védelmére szolgáló ún. „halo” bevezetését, amelyet a Stratégiai Csoport csütörtöki ülésén (legalább) 2018-ig elhalasztott. Az osztrák ex-versenyző nagyon csalódott a döntés miatt, elmondása szerint a sportág ezzel olyan helyzetbe került, hogy csak reménykedhet abban, hogy nem történik jövőre olyan baleset, ahol szükség lehet a halo által nyújtott védelemre.

„A személyes véleményem szerint a Stratégiai Csoport mai döntése, ha a Motorsport Világtanács is jóváhagyja azt, sokkal több, mint egyszerűen a halo leszavazása, illetve a fejvédelem megerősítésének elhalasztása” – nyilatkozta Wurz, majd ezt ki is fejtette: „Az F1 most több szempontból is egy feltérképezetlen területre került, persze várjuk meg az indoklást, de egyelőre ez szinte úgy tűnik, mintha azt mondanák: az üzlet az első, a biztonság a második!”

halo_ferrari_cs



„Lehet, hogy a halo nem a legszebb” – folytatta Wurz – „de bizonyítottan képes megvédeni a versenyzők életét, az FIA szakértőinek bemutatói szerint pedig készen áll a használatra. Azt is tudom, hogy az autókat eleve úgy tervezték, hogy számoltak a halo bevezetésével. Ráadásul folyamatosan fejlődhetett volna, beleértve az esztétikai szempontokat is, valamint a technológiát és a felhasznált anyagokat, hogy még hatékonyabb legyen.”

„Hiszek benne, hogy a halo a biztonság új korszakának kezdete lett volna, így mindezt figyelembe véve igencsak meglepett, hogy a pilóták biztonsága terén élen járó F1 úgy döntött, hogy nem vezetik be 2017-től. Ahogy mindannyian, én magam is nagyon remélem, hogy a mai döntést nem fogjuk egy napon keserűen megbánni” – mondta ki az osztrák azt a mondatot, ami valószínűleg sok embernek eszébe jutott a mai döntés után.

Azt pedig, hogy a halo bevezetése kivette volna a veszélyfaktort a Formula-1-ből, Wurz határozottan elutasítja: „A halo vagy bármilyen egyéb jövőbeli biztonsági fejlesztés nem jelenti, hogy a versenyzőknek kevésbé kell majd bátornak lenniük. Mindig a világ legjobbjának kell lenned ahhoz, hogy legyőzd a legjobbakat. A biztonságosabb autók ráadásul nem csupán a sportág fenntarthatóságának használnak, hanem azt is jelentheti, hogy a pilóták számára gyorsabb és agresszívebb versenyzést tehetünk lehetővé.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: