DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 16. vasárnap
F1

Fél másodpercen múlt Wehrlein büntetése

A Manor F1-es pilótája végül a pontszerző tizedik helyen zárt Spielbergben, ám kis híján már a start előtt elszálltak a reményei egy jó szereplésre, miután rossz rajthelyre parkolta le az autóját.

Pascal Wehrlein már a szombati időmérőn is óriási meglepetést okozott a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon, hiszen a Manor legjobb kvalifikációs eredményét beállítva a 12. helyen zárt. A német reménység aztán a másnapi versenyen is brillírozott, s végül az egy pontot érő tizedik pozícióban intették le – ez a kiscsapat fennállásának második pontszerzése volt Jules Bianchi 2014-es monacói csodája után. Nem meglepő, hogy ezek után a Mercedes vezetése is roppant elismerően beszélt Wehrlein képességeiről, pedig nem sokon múlott, hogy az álomszerű eredmény helyett egy ostoba hibát kövessen el az újonc, ugyanis Felipe Massa bokszutcai rajtja után eredetileg rossz helyre állt fel a rajtrácson.

Wehrlein_Spielberg_DPPI



„Tudtam, hogy Massa a bokszból indul, mert nem láttam, amikor megkezdtük a felvezető kört” – magyarázta Wehrlein, akit az F1i.com idéz. „Furcsa, hogy ilyen megtörténhetett: első alkalommal volt egy üres hely előttem a rajtrácson, szóval… nem is igazán gondoltam erre, egyszerűen csak mentem az előttem haladó srác mögött. Megálltam, és akkor vettem észre, hogy egy piros autó van előttem, de tudtam, hogy nem Vettel végzett előttem az időmérőn. Hátramenetbe kapcsoltam, és sikerült még az első piros lámpa kigyulladása előtt megállítanom az autót. Fél másodperccel később már büntetést kaptam volna.”

Amikor arról kérdezték, aggódott-e azon, hogy egy esetleges büntetés tönkreteheti az eddig remekül alakuló hétvégéjét, a német úgy fogalmazott: sokkal inkább attól félt, hogy már a rajt előtt elszúr valamit. „Olyan sok gomb és motor-üzemmód van, aztán még a hátramenetet is meg kellett találnom. Úgy nyomogattam a kormánykerék gombjait, mintha egy DJ lennék” – mondta a fiatal pilóta.

Arról, hogy az anyagiakon túl mit jelent a Manor számára a pontszerzés, már Dave Ryan beszélt az Autosportnak: „Rengeteg dolgot jelenthet, de a legfontosabb, hogy ez egyértelműen jelzi, hogy egy komoly, profi csapat vagyunk. Számos dologgal kellett megküzdenünk az évek során, de itt vagyunk, és azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk és futamról futamra javítsunk az autón, és pontosan ezt is tesszük. Egyre jobban fejlődünk. Hosszú út áll még előttünk, de lépegetünk előre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: