DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mi volt a Mercedes tempójának titka Bakuban?

Nico Rosberg rég látott fölénnyel húzta be az Európa Nagydíjat, melynek okára még ő maga sem tudta a választ - főnöke, Toto Wolff már megpróbált közelíteni az igazsághoz.

Christian Horner már a szabadedzések alatt úgy fogalmazott, hogy ha van pálya a naptárban, melyet a Mercedesek készítettek, akkor a bakui biztosan az - annak rendje és módja szerint Nico Rosbergnek sem az időmérőn, sem pedig a futamon nem akadt ellenfele. A német pilóta előnye több mint hét és fél tized volt Sergio Perez előtt szombaton, a futamon pedig majdnem tizenhét másodpercet adott a második helyezett Sebastian Vettelnek.



Rosberg nem tudta, hogy mitől volt ilyen gyors, mindenesetre arra sarkallta csapatát, hogy találják meg az okát, hogy szükség esetén máskor is elő tudják húzni a nyulat a kalapból. „Az autót már pénteken sikerült megfelelően beállítani - néhány helyen már a kezdetektől fogva tudtuk, hogy megtaláltuk az optimumot” - idézte Toto Wolffot az Autosport.

„A pálya több dolog kombinációjából áll: nagy sebességek, így fontos az erőforrás, az energiatárolás és -felhasználás, a vezethetőség motor terén, valamint az aerodinamikai hatékonyság. Nem maximális leszorítóerőt értem ez alatt, ilyenre itt nem volt szükség. Talán ezeknek köszönhető, hogy 2014 óta ezen a pályán voltunk a leggyorsabbak.”

A második helyezett Sebastian Vettel úgy véli, a Ferrarinak nem sikerült olyan jól kiválasztani a beállításokat, mint a Mercedesnek. „Nagyon sokat nyertek az egyenesekben, mi talán túl ’kicsi’ szárnnyal mentünk - utalt a német a Wolff által említett aerodinamikai hatékonyságra. „Aztán az alacsony sebességű kanyarokban is sokat veszítettünk - valami nagyon okosat csináltak ezen a téren, és nagyszerűen bántak a gumikkal. De ha okosságról van szó, akkor nekünk is képesnek kell lennünk rá, és nem szabad, hogy ez hiányozzon a mi oldalunkról.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: