A kissé kalandosra sikerült pénteki és szombati nap után a verseny már különösebb probléma nélkül lezajlott Bakuban, az Európa Nagydíjon - legalábbis a Formula-1-ben, hiszen a GP2-ben azért bőven akadtak problémák. A "felnőttek" azonban jól vizsgáztak, így a főtervező, Hermann Tilke és az FIA is elégedett lehet a hétvégét követően.
"Nekünk semmi más nem számít, csak az, hogy mit mond az FIA" - nyilatkozta Tilke az auto motor und sportnak. "Végül úgyis az ő szavuk dönti el a dolgokat. A 15-ös kanyarban nagyon jól működött a menekülő út, a szűk részeken pedig TecPro elemeket alkalmaztunk, hogy elnyeljék az esetleges becsapódásokat" - magyarázta.
Volt egyébként gond csatornafedéllel, a rázókövekkel, illetve mozgó betonelemek is okoztak problémát, de összességében komoly zavar nem jelentkezett az új pálya debütálásakor.
A tervezők egyébként körülbelül a végsebességet és a köridőt is jól becsülték meg, igaz előbbinél azért kicsit alálőttek Valtteri Bottas iszonyatos sebességének. "Nem tudjuk, hogy ki milyen szárnyállással ment, a versenyen 340 km/h körül mozogtak a végsebességek. Előre azt mondtuk, hogy szerintünk ennél több lesz, de azt hiszem, rekordot döntöttünk vasárnap. A köridőre 1:41,0-t mondtunk, míg a leggyorsabb végül 1:42,5 lett".
Az viszont meglepte Tilkét, hogy mennyire simán, balesetmentesen zajlott le a futam. "Valószínűleg megnézték a GP2-es futamokat és szóltak a versenyzőknek, hogy legyenek óvatosak. Nagyon figyelt mindenki a stratégiára, azt próbálták pontosan megcsinálni".