DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Button nem tudja, melyik motorral folytatja

A 2009-es világbajnoknak műszaki problémái adódtak az F1-es Kanadai Nagydíj első edzésén, amely után visszatették McLarenjébe a korábban használt erőforrást. A tempóval azonban elégedett a brit.

Jenson Buttonnak az első montreali tréning vége felé akadtak gondjai: a McLaren versenyzője füstöt eregetve hagyta el a garázst, majd a csapat kérésére azonnal vissza is tért a bokszba. Mint utólag kiderült, olajszivárgás okozta a problémát, a két edzés között pedig a szerelők visszatették azt a belsőégésű motort, amely már négy futamot teljesített és a legutóbbi, monacói versenyen is bent volt a brit autójában, elővigyázatossági okokból viszont így is betettek egy negyedik turbót, MGU-K-t és MGU-H-t. Ahhoz azonban további vizsgálatokra lesz szükség, hogy eldöntsék, melyik erőforrással folytatják a kanadai hétvégét:

Button_Montreal_péntek_DPPI



„Visszatettük a régi erőforrást, amellyel nem is volt problémánk az etapok során. A srácok fantasztikus munkát végeztek. Azt viszont még el kell döntenünk, melyik motort használjuk szombaton, az újat vagy az előző versenyeken használtat, de szerintem mindkét eset rendben lenne” – nyilatkozta a pénteki nap végén Button, akinek szavait az Autosport.com szakoldal idézi.

A 2009-es vb-győztes a hetedik helyen zárta a délutáni gyakorlást, így nem csoda, ha a brit elégedett az eddig mutatott tempójukkal: „Korábban is mondtam, hogy az emberek kicsit meg fognak lepődni az itteni teljesítményünkön, és egyáltalán nem leszünk rosszabbak, mint Monacóban. Nagyon szoros a középmezőny. Ha fél tizeddel gyorsabban mentem volna, negyedik lennék, viszont ha két tizeddel lassabban, akkor csak a 11-12. helyek környékén végeztem volna” – vélekedett a rutinos pilóta, aki arra a kérdésre, hogy elérhetőnek érzi-e a Q3-at, igennel válaszolt.

A Honda két zsetont felhasználva fejlesztett a turbófeltöltőjén a Kanadai Nagydíj előtt, ennek kapcsán Button így fogalmazott: „Nem a nyers tempót érinti a fejlesztésünk, sokkal inkább a hatékonyságot, ezért majd csak a futamon kovácsolhatunk belőle előnyt. Ráadásul új üzemanyagot is kaptunk az Essótól, ami szintén nagyjából egy tizedet jelent, és ez is nyilvánvalóan segít.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: