Az Auto Motor und Sport tekintélyes tudósítója, Michael Schmidt tekintette át az F1 utánpótláshelyzetét, mely jelenleg finoman szólva sem fényes. A mostani ifjú generációnak már van egy igen fényes csillaga Max Verstappen személyében, s rajta kívül Carlos Sainznak, a jövőre minden bizonnyal debütáló Stoffel Vandoorne-nak és talán Pascal Wehrleinnak is megvan az esélye arra, hogy a következő évtized meghatározó alakjai közé tartozzon – de mi következik utánuk...?
A szuperlicenszrendszer értelmében jelenleg 34 pilóta teljesítette annak feltételeit, hogy a Formula-1-be kerülhessen, de közülük mindössze 11 olyan van, akiknek valós esélye lehet erre, a többiek, mint például Dixon vagy Monoya már bizonyosan nem fognak át-, illetve visszaülni egy királykategóriás autóba.
A 11 említett versenyző közt ott van a többéves F1-es tapasztalattal is rendelkező, még mindig igen fiatal WEC-bajnok Sebastien Buemi, de az ő esetében is valószínűtlennek tűnik a váltás. A friss Indy 500-győztes Alex Rossi ázsiója igencsak megnőtt a siker után, de nem biztos, hogy a tengerentúlon kivívott helyzetét érdemes megkockáztatni egy esetleges második F1-es karrier reményében. A bekerülésre a legjobb esélye jelenleg Vandoorne mellett annak az Esteban Oconnak van, aki jelenleg a Renault tesztpilótája, s egyes hírek szerint hamarosan megkaphatja Jolyon Palmer helyét a franciáknál.
Oconnal és Vandoorne-nal tehát számolhatunk, a GP2-ből viszont igazán minőségi utánpótlás egyelőre nem várható. Szergej Szirotkin, Oliver Rowland, Alex Lynn, Raffaele Marciello, Antonio Giovinazzi és Marvin Kirchhöfer közül egyelőre a korábban a Sauber, jelenleg pedig a Renault kötelékébe tartozó orosz a legbiztatóbb, de ő sem tűnik egy „új Verstappennek”. Ahogy Pierre Gasly sem, akinek év végére valószínűleg meglesznek a licenszhez szükséges pontjai, és jó eséllyel kap egy esélyt majd a Toro Rossónál.
S hogy kik rendelkeznek még elegendő ponttal a fiatalok közül? A GP3-ban versenyző holland Nyck de Vries, ám ő egyelőre még nem tűnik elég érettnek az F1-hez, valamint a 25 esztendős svéd Felix Rosenqvist, aki valószínűleg már lemondott a királykategóriáról: ő jelenleg az Indy Lightsban és különböző GT-bajnokságokban keresi az útját.