Monacóban mutatkozik be versenykörülmények között a Pirelli legújabb, ultralágy keveréke - ezt kifejezetten a lassú városi pályákra tervezték, nagyon gyorsan kopik, de nagyon nagy tempóra képes ilyen kanyarokban. Az új abroncs tulajdonságai alaposan megkavarhatják a versenystratégiát, sőt, a beállításokat is.
"Több munkára késztet bennünket az extra keverék behozatala" - nyilatkozta a helyzetről Bob Bell, a Renault technikai főnöke. "Különösen így van ez Monacóban, ahol a pálya állapota rohamosan javul és amiatt is, hogy erre hogyan reagálnak majd a különböző abroncsok" - magyarázta a nehézségeket a szakember.
"Ezen a pályán nagy fejlődésre lehet számítani a versenyig, ez pedig komoly tényező a stratégiát és a beállításokat tekintve is. Ezért itt a legfőbb cél az, hogy a pilóta magabiztossága meglegyen, amennyire lehetséges és hogy tanuljunk a pálya javulásából" - tette hozzá Bob Bell.
"Alacsony sebességű a pálya, az aerocsomag kevésbé lényeges, abban kell biztosnak lennünk, hogy az autó egyensúlya rendben van, a féktávok jók, a hűtést pedig kontrollálni tudjuk. Egy módosított felfüggesztést hozunk a Loews miatt, de ez minden évben így van, nem meglepő. A fontos, hogy a pilótának egy precízen, pontosan vezethető autót adjunk, minden meglepetés nélkül".