Az év elejétől hangoztatott tervek szerint a Kanadai Nagydíjon mutatkozott volna be a francia gyártó első idei nagy motorcsomagja, a barcelonai teszten azonban olyan biztató eredményeket produkált a frissítés, hogy Viryben úgy döntöttek, már Monacóban bevetik az új erőforrást, számolt be a motorsport.com.
Alkatrészek hiánya miatt azonban a Renault nem tud a specifikációból négy darabot legyártani, csupán kettőt: ez azt jelenti, hogy a Renault és Red Bull egy-egy versenyzője használhatja az új erőforrást, míg a másiknak Kanadáig kell várni. Így felmerül a korábban boncolgatott kérdés: vajon a Red Bull tapasztaltabb pilótája, Daniel Ricciardo, vagy a friss futamgyőztes, Max Verstappen kapja a specifikációt?
A motorsport.com szerint a csapatok világbajnoki helyezés alapján döntik el a kérdést, így Ricciardónak és Kevin Magnussennek jár a frissített Renault/TAG Heuer hajtás, míg Verstappennek és Jolyon Palmernek teljesítménybeli lemaradással kell szembenézniük Monte-Carlóban. Nem kevéssel, a Renault ugyanis fél másodperc gyorsulást vár az erőforrástól.
„Az első verseny óta használt erőforrás valójában a „D-spec” folytatása volt, amelyet 2015 végén mutattunk be” – magyarázta a Renault motorrészlegének technikai igazgatója, Remi Taffin. „A korai változatban bizonyos koncepciókat derítettünk fel, a 2016-os egység pedig ezt vitte tovább, például a turbó terén. Az új specifikáció még tovább halad, valamint az égésrendszerben is jelentős módosítások fognak történni. A belsőégésű motor erősebb, de hatékonyabb is lesz, amely körülbelül fél másodperc körönkénti előnyhöz vezet. A rendelkezésre álló zsetonok egy kis részét használtuk ehhez a módosításhoz.”