A Formula-1 négyszeres világbajnokának, Sebastian Vettelnek az UOL Esporte szegezte a kérdést, melyik csapattól számított egészen más teljesítményre idén. A német versenyző így válaszolt: „Meglepetés, hogy a Williams eddig le van maradva tőlünk. Valószínűleg ez az, ami legjobban meglepett engem.”
A Williams számos dobogós hellyel – igaz, győzelem nélkül – konstruktőri harmadik helyen zárta az előző két szezont, egyszer a Ferrarit, egyszer a Red Bullt legyőzve. Idén mindkét nagycsapat egyértelműen előttük van, a grove-i alakulatot hol a Toro Rosso, hol a Haas, hol a Force India szorongatta meg, igaz, a stabil pontszerző teljesítmény továbbra is erősségük.
„Nem szabad elfelejteni, hogy olyan csapatok ellen küzdünk, akik több potenciállal rendelkeznek nálunk” – emlékeztetett a Williams versenyzője, Felipe Massa, azt sugallva, hogy inkább az előző két év eredményén kell meglepődni, mint az idein. „Igyekszünk fejleszteni az autónkon, de úgy vélem, az övék mindig is jobb volt, mint a miénk. Most a motorjaik is javultak. Tudjuk, hogy nem könnyű olyan csapatok ellen fejleszteni, mint például a Mercedes, Ferrari és Red Bull. Még a McLaren ellen sem az, de harcolunk” – mondta Massa.
A Williams reményei kétségtelenül a 2017-es szezonban vannak, a barcelonai teszten egy olyan radikális szárnyat próbált ki az istálló, amely egyértelműen a jövő évi szabályváltozásoknak felel meg. „Remélem, nem a túl távoli jövőn dolgozunk” – fogalmazott Massa, „és megértünk fontos dolgokat, melyekkel gyorsabbá tehetjük az autót.”
Mikor a Williams műszaki vezetőjét, Pat Symondst arról kérdezték, mikor nyomják meg a 2016-os fejlesztéseket lekapcsoló gombot, hogy már a következő szezonra koncentráljanak, így válaszolt: „Már meg is nyomtuk! Az azonban behatárolható időbe telik, míg minden átér a rendszeren. Magyarországig egyértelműen tervben vannak bizonyos aerodinamikai dolgok, talán még azon túl is. A fókuszunk azonban a felfüggesztés területére és hasonlókra tevődött át, mert azt átvihetjük 2017-re is. A tervezési filozófiát egyértelműen fel fogjuk használni, még ha a komponenseket szükségszerűen nem is” – idézi a motorsport.com a szakembert.