DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
F1

A gumiháború lenne a kulcs az izgalomhoz?

Az F1 korábban két szezon erejéig szereplő portugál pilóta, a jelenleg WTCC-ben nyomuló Tiago Monteiro szerint igen, ahogyan más ötleteket is felhozott a sportág látványosságának fokozására.

Bár az idei Forma-1-es szezont illetően nem panaszkodhatunk, hiszen a szezon első négy futama átlag feletti izgalmakkal szolgáltak a nézőknek, de a Mercedes és Nico Rosberg dominanciája továbbra is árnyékként vetül a sportágra, a sokat megénekelt egyéb problémák mellett. Tiago Monteiro a Formula.hu munkatársának hosszasan ecsetelte a hungaroringi WTCC-hétvége alatt, hogy mi hibádzik a gépezetben, ahogyan lehetséges megoldásokkal is szolgált.

„Nagyon aggódom, hiszen a sportág nincs éppen a legjobb helyzetében. A versenyek nem túl izgalmasak, persze vannak előzések és csaták, de valami mégis hiányzik” - nyilatkozta Monteiro, amikor a sportág jelenlegi állapotáról kérdeztük. „Sosem jó, ha egy csapat dominál, de nem csak erről van szó, hiszen ez mindig is jelen volt a sportban. Anno a Williams, majd a Ferrari, aztán a Red Bull, most pedig a Mercedes − mindig volt egy uralkodó csapat.”



„Az F1-nek megoldásokat kellene találnia arra, hogy izgalmasabb legyen, mert folyamatosan veszítik a rajongókat, a futamokat követők pedig egyre idősebb generációból kerülnek ki. Ráadásul rengeteg olyan egyéb sportág van, melyek hihetetlenül izgalmasak a tévében. A fiatalok mit akarnak? Hogy az autók a levegőbe emelkedjenek, drifteljenek, és nem érdekli őket a Forma-1 csúcstechnikája. Aztán ott van a csapatok pénzügyi helyzete is − persze vannak olyan fizetős pilóták, akik tehetségesek is, de nem mindig jelentik a legjobb választást” − összegezte az F1 problémáit a portugál.

A WTCC pontversenyét a hungaroringi fordulóig vezető Monteiro szerint a 2017-re tervezett aerodinamikai csomag akár be is válhat, de a DRS-sel példálózva nem biztos benne, hogy ez hozza meg a megváltást. „Az aerodinamika komoly hatással van az előzésekre, így talán jó döntésnek bizonyul majd. De ott van a DRS, amivel hiába előznek többet, mégsem lett izgalmasabb a versenyzés.”

Vajon az ő időszakában az volt-e az F1? „Szerintem igen, mert ott voltam!” − mondta mosolyogva a portugál. „De ha a nézettségi adatokat nézzük, akkor valóban így volt. Persze ebben közrejátszottak a hatalmas erővel rendelkező V10-es motorok − ha megnézzük az F1-es sebességi rekordokat, szinte az összes ebből az időből származik. Ott voltak a bivalyerős, 800 lóerős erőforrások, valamint a gumigyártók csatája. Ez nem azt jelenti, hogy látványos volt, de a gumiháború mindig produkált valami izgalmat − ezek tették a Forma-1-et olyan gyorssá, mint soha azelőtt.”

„Sajnos nincsen varázspálcám, hogy ez csapással jobbá váljon az egész, ezért dolgozni kell rajta. Ha mégis lenne, akkor visszahoznám a gumiháborút, mert a gyártók mindig kockáztattak. Aztán az előzések érdekében csökkenteni kellene a leszorítóerőt, így az autók jobban tudnák követni egymást, de akár kisebb karbon fékeket is bevethetnek majd” − tette hozzá a száguldó cirkuszban a Jordannél és a Midlandnél versenyző pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: