DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Ez kell hétvégén a győzelemhez Vettel szerint

A Ferrari német F1-es pilótája szerint a recept egyszerű - az erőforrásért felelős igazgató azt is elmondta, hogy mire kell figyelni és mi adja az orosz pálya nehézségét.

A Ferrari pilótája, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel beszélt az előttünk álló Orosz Nagydíjról. A siker titkát elég egyszerűen fogalmazta meg: kell egy gyors autó az időmérőre, majd ezt a lendületet át kell menteni a versenyre is.

"Gyors autó kell az időmérőre és ezt a tempót kell átvinni a versenyre is" - fogalmazott egyszerűen Vettel. "Biztosnak kell lenned abban, hogy teljes gázon mehetsz vasárnap és akkor jó eredményt fogsz elérni. Mindig fontos az üzemanyag-fogyasztás és a gumikopás, itt az előző két évben jól bírták az abroncsok. Remélem, hogy most is így lesz és teljes gázon mehetünk majd" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok.

Vettel_3



"Sok derékszögű kanyar van a pályán, elég folyamatos a ritmusa, nincsenek nagy megállások, úgyhogy meglehetősen izgalmas aszfaltcsík. Előzni ugyan nem könnyű, de a tapadás nagyon jó itt, úgyhogy élvezetes itt vezetni. A pálya az Olimpiai Parkban van, ahol korábban a téli olimpiát is rendezték, ami elég különlegessé teszi" - elemezte a pályát Vettel. "Azt hiszem, hogy sok orosz ember élvezi, hogy ott van a Formula-1, összeségében ez egy jó verseny" - tette hozzá.

Mattia Binotto, a Ferrari erőforrásáért felelős igazgató is elmondta, hogy mik az orosz pálya különlegességei. "Vannak hosszú egyenesek és nagysebességű kanyarok, de van kemény féktáv és lassú rész is. Itt nagyon fontos a teljes erőforrás, az energia-visszanyerő rendszerek működése, ezeknek a menedzselése, mert egyensúlyt kell találnod a hosszú egyenesek, padlógázos részek és a lassabb területek között. Fontos, hogy a belsőégésű motort és az erőforrás többi részét is jól használjuk".

Azt is hozzátette: több ideális ív is létezhet. "A versenystratégiától is függően elég eltérő íveket használhatnak a pilóták. Kevés előzési pont van és a gázpedál-használat az erőforrások miatt eltérő dolgokat eredményezhet az időmérőhöz képest. Nagyon nehéz itt jól bánni az üzemanyaggal, spórolni kell és optimalizálni a teljes versenytávra".

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: