Már Max Verstappen apja, Jos Verstappen is kijelentette, hogy fia 2017-ben a három nagycsapat valamelyikénél, a Mercedesnél, Ferrarinál vagy Red Bullnál fog versenyezni, a legvalószínűbb pedig az, hogy utóbbi alakulat lépteti fel a Toro Rossótól. Ezeknek a pletykáknak adott most táptalajt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója – akinek versenyzőkérdésben adott tanácsait a csapatnál nagyon ritkán nem fogadják meg:
„A nagyon jó versenyzők maximum két évet töltöttek a Toro Rossónál, aztán előreléptek” – mondta Marko a Sport Bild lapnak. „Verstappen márpedig nagyon jó.” Minden valószínűséggel Verstappen Daniel Ricciardo csapattársa lesz jövőre, az Auto Bild ugyanis arról számolt be, a Kínai Nagydíjon Marko személyesen közölte Sergio Marchionne Ferrari-elnökkel, hogy az ausztrált nem szerződtethetik le. „Nem titok, hogy a Ferrari már 2015-ben is érdeklődött Daniel iránt” – mondta Marko.
A rivális Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff nemrég azzal állt elő, nincs szükség a régóta tervezett 2017-es szabályváltozásokra, hiszen a 2016-os autók meglepően gyorsak, a versenyek pedig izgalmasak. Marko nem ért egyet honfitársával:
„Szerencsések voltunk, hogy nagyon jó versenyeket láthattunk, normál versenyre azonban eddig nem került sor. Mindig olyanok jöttek fel hátulról, akiknek nem kellett volna ott lenniük. Totót és azokat a csapatokat leszámítva, akiknek a motorszerződésük miatt őt kell követniük, mindenki támogatja a változást. Sergio Marchionne is abszolút biztos benne, hogy szükség van rájuk.”
„Csak Herr Wolff fél paranoiásan attól, hogy a Mercedes elveszíti a felsőbbrendűségét, ha a legkisebb változás történik a motorral vagy karosszériával. Toto Wolff mindent megtesz, hogy meggátoljon akármilyen változást. Ami azonban minket illet, számunkra egyértelmű, hogy a 2017-es módosítások és az úgynevezett ’McLaren-csomag’ érkezni fognak” – beszélt Marko arról, hogy szerinte az újdonságoknak már nem lehet útjába állni.