Toto Wolff a hétvégén még arról értekezett, hogy április végéig biztosan egyetértés születik a 2017-es szabálykönyv részleteiről, amivel mindinkább a rajongóknak szeretnének kedvezni. A tervekben gyorsabb és szebb autók szerepelnek, az utóbbi néhány hétben azonban többször felmerült, hogy talán mégsem lesz olyan radikális a változás, mint azt előzetesen elképzeltük.
Az osztrák csapatvezető legutóbbi nyilatkozatában arra utalt, hogy az F1-nek sikerült rátalálnia egy olyan irányra, amelyet követve szükségtelenné válik az autók átalakítása - elég csak arra gondolni, hogy az autók körrekordokat döntenek egyes helyszíneken, valamint az új gumiszabály a korábbinál fordulatosabb versenyeket tesz lehetővé. „Ebből a szempontból nézve semmi értelme az új szabályoknak, mindent úgy kell hagyni, ahogy van” - idézte Wolffot a Motorsport.com. „Talán magunk ellen beszélünk, hiszen nincs akkora előnyünk, mint tavaly, de a versenyzés remek, és még jobb lesz, ha a szabályok változatlanok maradnak.”
Persze érdemes a sorok között olvasni: noha a Mercedes nyakán tényleg ott van a Ferrari (vagy a Red Bull?), a turbó-érában eddig egyeduralkodók, és eszük ágában sincs tálcán nyújtani az ellenfelek számára a javítás lehetőségét egy aero-forradalom esetén. „Még ha a kereskedelmi jogok tulajdonosa nem igazán örül neki, hogy rengeteg versenyen győzedelmeskedünk, és bajnokságokat nyerünk, ha stabilan hagyjuk a szabályokat, teljesítmény szempontjából mindenki közelebb kerül majd egymáshoz. Most éppen ezt látjuk. A motorteljesítmények és a csapatok tempója is közelít egymáshoz - az előnyünk egyre kisebb a többiek pedig egyre nagyobb lépéseket tesznek előre. Úgy vélem, a versenyzés minőségét tekintve ideális helyzetben vagyunk.”
A Mercedesnek azonban nincsen sok támogatója a paddockban, lévén a többiek új esélyt látnak a módosított regulákban. „Három remek versenyen vagyunk túl zsinórban. De képesek vagyunk-e elég gyorsan reagálni és felismerni ezt, és visszatérni azokhoz a szabályokhoz, melyek úgy tűnnek, beválnak. Most meg fogjuk változtatni őket, aztán mi, vagy mások elhódítják a világbajnoki címet, és minden kezdődik elölről. Nagyobb lesz a leszorítóerő, ami nem fog megmutatkozni a köridőkben, ráadásul kevesebb lesz az előzés is…” - tette hozzá Wolff.