Sokan bajnoki harcot vártak – és várnak is – a Ferraritól 2016-ban a Mercedes ellenében, és bár az olaszok győzelemre esélyesek voltak az Ausztrál Nagydíjon, szezonjuk eddig nem alakult jól, az első két versenyt a Mercedes nyerte, míg a Scuderia csak egy-egy dobogót tudott elhozni. „Egy szinten néhány jelzést adtak arról, hogy időről időre képesek lehetnek harcolni: másrészt viszont két nagyon csalódást keltő versennyel kezdték a szezont” – írta a BBC-n vezetett rovatában Allan McNish, a korábbi F1-es és WEC-bajnok. A mondat második fele a kiesésekre vonatkozik, ugyanis mindkét versenyen csak egy SF16-H ért célba, ami miatt a konstruktőri pontversenyben már most 50 egység lemaradásuk.
„Az elmúlt néhány évben a megbízhatóság volt a Ferrari erőssége. Alonso öt éve során az autó sosem volt elég gyors ahhoz, hogy az élről nyerjen címeket, de sokszor harcban tudott maradni, köszönhetően a stabil célba éréseknek. Ironikus, hogy abban az évben, amikor valódi előrelépést tettek teljesítményben – még ha ez nem is elég –, a megbízhatóság hirtelen problémává válik” – magyarázza McNish, aki hozzátette, a két jelenség nyilván nem független egymástól, a jobb tempó érdekében kellett áldozni a megbízhatóságból.
A skót exversenyző azonban úgy érzi, a Ferrari tempó terén sincs a Mercedes közvetlen közelében: „Bahreinben felmerült a kérdés, hogy Raikkönen megnyerhette volna-e a versenyt, ha nem rajtol rosszul és esik vissza az ötödik helyre. Ez azon alapult, hogy Raikkönen az első kiállásoknál 15 másodperces hátrányból kevesebb mint 4 másodpercre közelített az utolsó kerékcserék idején.”
„A valóság azonban kevésbé biztató a Ferrari számára. Rosberg egyértelműen beosztotta a tempóját Bahreinben. Emlékeznünk kell a versenyző fékproblémájára Ausztráliában, ahol a csapat egy ponton azon aggódott, hogy kiesést szenvedhet miatta. Bahreinben, amelynek hosszú egyenesei és lassú kanyarjai megterhelik a fékeket, a Mercedes nem feledkezett meg róla, Rosberg pedig csak annyira ment gyorsan, amennyire szüksége volt rá.”
„A bizonyítéka, hogy Rosbergnek még sok tartaléka volt, az csapattársától, Lewis Hamiltontól érkezett” – emlékeztetett McNish a címvédő bajnokra, aki a rajtot követő balesetből zárkózott fel a harmadik helyre. „Hamilton első szárnya és karosszériája megsérült a Valtteri Bottasszal való incidens során, ami a Mercedes szerint körönként 0,8-1,5 másodpercbe került. Hamilton ennek ellenére is fel tudott jönni a harmadik helyre, amikor pedig ott volt, megdolgoztatta Raikkönent. A Ferrari tehát közel van, de nem elég közel. Ha meg akarják izzasztani a Mercedest idén, meg kell oldaniuk a megbízhatóság kérdését, miközben még több tempót hoznak ki az autóból.”