A GPDA nemrég közzétett, nyílt levelében a pilóták egyöntetűen adtak hangot annak, hogy változásokat szeretnének eszközölni a Forma-1-ben, többek között a szabályalkotásban. Ez az a terület ugyanis, ahol a versenyzőknek nagyon minimális, vagy semmilyen beleszólásuk nincsen az események alakulásába, hiszen minden egy asztalnál dől el, olyanok által, akik csak másodkézből ismerik az autók vezetését.
Daniel Ricciardo most saját véleményét fejezte ki, melyek nagyjából egybe vágnak a társai által megreformálandó technikákkal. „Kezdjük az alapokkal: a hang növelése mindenképp fontos, továbbá egész versenytávpn gyorsabb autókat szeretnék, hogy végig nyomhassuk neki” - idézte az ausztrált a Crash.net.
„Mostmár elérkeztem ahhoz a ponthoz, ahol nem okoz fejtörést a gumi-és üzemanyag-használat kezelése. Valamilyen szinten még művészet is, de már kiismertem, hogyan is kell csinálni. Nem azt mondom, hogy nem élvezem, de inkább szeretnék gyorsabban menni, és nem foglalkozni ilyenekkel.”
„Sokkal gyorsabbak akarunk lenni − örülnék neki, ha a nagy sebességű kanyarokon az eddigieknél is gyorsabban tudnánk áthajtani. Nem akarom, hogy a leszorítóerő növelése megakadályozzon abban, hogy követni tudjak egy másik autót. Az időmérők élvezetesek lennének, de ezáltal a verseny válna unalmassá. Egy ideális világban, még ha a gumiknak köszönhetően is, gyorsabban át lehetne mennünk egy nagysebességű kanyaron, és jobb lenne, ha nagyobb mértékben múlna a pilótákon ennek kivitelezése” - nyilatkozta Ricciardo.
„Amikor először teszteltem Jerezben, 1997-ben, minden nagysebességű kanyar bevétele rajtam állt. Most azt érzem, hogy számtalan olyan kanyar van, ahol eléred a határokat. Gyorsabban szeretnél menni, de nem lehet, mert az autó nem tapad eléggé, így nem érsz el olyan sebességet, mely elkápráztatna téged. Ezért van az, hogy a fiatal srácok olyan gyorsan tudnak alkalmazkodni ehhez a környezethez.”
Az ausztrál azt is elmondta, hogy a motorok közötti különbségek csökkenése izgalmasabb versenyeket produkálna. „Az erőforrások nagyon komplikáltak. Nekem könnyű ezt mondani, mert a dolgok rövidebb végét fogtuk az elmúlt néhány évben. Jó lenne, ha nagyobb lenne az egyenlőség lóerő terén, így a csapatok is jobb autókat tervezhetnének. Ha egyenesben mindenki ugyanolyan sebességet érne el, közelebb kerülnénk egymáshoz” - tette hozzá a háromszoros futamgyőztes.