A Forma-1 sportszabályzatának 27.1-es pontja kimondja, hogy „a pilótának egyedül és segítség nélkül kell vezetnie az autóját”, ami a rádiós korlátozásokban öltött testet a 2016-os szezon kezdete előtt. Így például a csapatok nem tájékoztathatják a pilótát az autó különféle beállításairól - Toto Wolff nemrég úgy nyilatkozott emiatt, hogy „biztosan lesznek olyan esetek, ahol a mérnökök elveszítik az irányítást.”
Az Autosport azonban megszólaltatta Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját, aki nem osztja a Mercedes-főnök véleményét. „Mindent meg tudnak mutatni, a biztonsági kockázattal járó tényezőket a pilóták tudtára adhatják a kormányon elhelyezett kijelzőn keresztül. Meg fogják oldani.”
A brit szerint az új szabály a várakozásoknak megfelelően debütált a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. „Személy szerint úgy érzem, hogy megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt, igaz, történt néhány malőr, amikor meglengettük a piros zászlót. Ilyen volt például az üzemanyag-mennyiség újraszámítása. A csapatoknak számtalan olyan dolgot el kellett mondaniuk a pilótáknak, melyeket normális esetben nem tehettek volna meg - de mindez előzetes egyeztetés után történt, így minden rendben zajlott.”
A melbourne-i győztes Nico Rosberg szerint az F1 megfelelő irányba indult el a rádiós korlátozással. „A versenyen sokkal nagyobb a felelősségünk - kemény kihívásról van szó, de tetszik. Az a legfontosabb, hogy a rajongók szerint ez egy lépés a helyes irányba - úgy vélem, azért szerették volna ezt elérni, mert már zavarták őket a furcsa instrukciók.”