DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A rádiós korlátozások és a wc-papír

Az állandó szabályváltoztatások komoly problémát jelentenek az F1 számára, véli a királykategória több jeles szereplője: a Mercedesnél azt sem tudták, mit mondhatnak a pilótáknak és mit nem.

Az Ausztrál Nagydíj versenyhétvégéjén is folytatódott a folyamatos szabályváltoztatás-sorozat a Formula-1-ben, hiszen a szombati betli után azonnali hatállyal eltörölték a nagy vihart kavaró időmérős módosítást és a csapatrádiós szabály is megváltozott az utolsó utáni pillanatban – ráadásul Barcelonától kezdve a sisakrostélyon lévő fólia letépését is korlátozzák. Bár előbbit a legtöbben üdvözölték, a rádiós változtatás pedig a pilóták érdekeit szolgálja, az állandó módosítások egyes vélemények szerint határozottan károsak a sportág számára.

„A rajongóktól folyamatosan azt hallom, hogy kevesebb versenyt néznek, mint valaha, és már nem követik közelről az F1-et. Azt mondják, hogy ez az egész túl bonyolult, túlságosan nagy a technológia szerepe. Az emberek viszont az egyszerű dolgokat szeretik” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen a Tagesspiegel című napilapnak. Lewis Hamilton szintén ellenzi az újabb változtatást, szerinte túl gyorsan törölték el az új rendszert: „Nem kell félnünk a kockázatvállalástól csak azért, mert ez a mostani nem sült el jól.”

melbourne_2016rajtracs_rb



Ami a rádiós változtatásokat illeti, Christian Hornernek megvan a maga határozott véleménye: „Örülök, hogy legalább a stratégiát megbeszélhetjük, hiszen a Formula-1 csapatsport, melynek érdekes és fontos része a taktikai elem.” A paddock egy meg nem nevezett tagja, akit a thisisf1 idéz, nevetségesnek tartja a túlkorlátozást: „A csapatoknak hamarosan egy tekercs wc-papírra lesz szükségük, hogy fel tudják írni, mit szabad és mit nem.”

Sebastian Vettel szintén nem híve a rádiós korlátozásoknak: „Úgy gondolom, kellően erős érv, hogy azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk és nem azért, hogy memóriajátékokat játsszunk. A versenyen volt egy kis problémám a szoftverrel, és nem hiszem, hogy a rajongók számára az jelent izgalmat, ha ezzel kínlódok.”

A Mercedes-vezér Toto Wolff is megszólalt a kérdésben, amiből kiderül, hogy egyelőre a csapatvezetők számára sem tiszta a helyzet: „Nem vagyunk benne biztosak, hogy mit mondhatunk a versenyzőknek” – árulta el az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: