A két pénteki szabadedzésen nagyon kevés időt kaptak a csapatok arra, hogy a Pirelli száraz pályás keverékeit próbálgathassák, a szombati egy órás gyakorlás pedig szintén nem bizonyult elégnek arra, hogy abroncsszinten mindenki megfelelően fel tudjon készülni az időmérő edzésre. A gumigyártó szerint a kevés gyakorlás, valamint az új gumiszabályok együttesen eredményezik, hogy nehéz kiszámítani, ki milyen stratégiát fog alkalmazni az 58 körös futam során.
„A mai nap a tanulásé és a csípőből hozott reakcióké volt - jobban, mint korábban bármikor” - nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „A csapatok nagyon kevés adattal rendelkeztek a gumikról az új időmérő előtt, köszönhetően a pénteki esőnek és a kevés pályán töltött időnek. Sokkal részletekbe menőbb munka folyt a harmadik edzés alatt, több pilóta csak akkor próbálta ki először a szuperlágy abroncsokat.”
„Az időmérőre a csapatok célja nem sokban változott: olyan kevés gumit használni, amennyi csak lehetséges. Ennek ellenére többféle megoldási módot is láthattunk ennek elérésére, ami érdekes stratégiákat szülhet vasárnapra - különösen azoknál, akik az első nyolcon kívül végeztek, és szabadon választhatnak majd gumikat” - tette hozzá a brit.