A Renault nem tette zsebre azt, amit a Red Bulltól kapott a 2015-ös szezon alatt, ezért erre az évre - a gyári csapat körüli teendők mellett, persze - a motorfejlesztés felpörgetését tartották szem előtt. A gyártó állítása szerint Barcelonában, köridő tekintetében öt tizedmásodpercet is javultak csak erőforrások, sőt, az azóta eltelt több, mint két hétben sem állt le a munka Viry-Chatillionban.
„Új elemeket vetünk be a motoron, első sorban azért, hogy jobban teljesítsen, de azért is, hogy az eddigieknél megbízhatóbb legyen. Lekopogom, hogy így történjen az előttünk álló hétvégén” - nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője, aki egy sztorit is megosztott a tavalyi szezon kezdetéről. „Ma már csak mosolygok rajta, mert amikor tavaly elrepültem Melbourne-be, és bekapcsoltam a telefonom, egy üzenet várt Christian Hornertől. Azt írta, hogy 46 kilométer után tönkrement a motorunk. Ez az, amit szeretnék most elkerülni, így a megbízhatóság növelése nagyon nagy célunk a hétvégére.”
„Most már meglesz a kapacitásunk arra, hogy minden elérhető teljesítményt kihozzunk a motorból, tavaly viszont több ok miatt sem voltunk erre képesek - szoftveres és hardveres problémák is közrejátszottak ebben. Minden bizonnyal jobban fogunk teljesíteni, ahogyan megbízhatóság terén is előre léptünk.”
Bob Bell, a Renault technikai igazgatója elmondta, hogy bár azzal a modellel fognak pályára lépni Melbourne-ben, amit a teszteken használtak, az ajtó nyitva áll további fejlesztések előtt. „Hogy őszinte legyen, nagyon hasonló lesz” - nyilatkozta a szakember az Autosportnak. „Korábban is azt szerettük volna, hogy a két téli tesztet azzal a karosszériával fussuk, amit Melbourne-ben is használni fogunk. Viszont lesz néhány kisebb újításunk - például egy teljesen új első szárny, melyet csak akkor fogunk bevetni, ha jóváhagynak majd. Nem fogjuk siettetni a dolgokat.”
Az első F1-es futamára készülő Jolyon Palmer úgy véli, a csapat tudja, hol kell fejlődnie, amire a forrásaik is megvannak. „Nagyon apró dolgok változtak, de van néhány újítás, amit be fogunk vetni” - idézte a britet az Autosport. „A tesztekkel összehasonlítva nincs nagy különbség az autón, de tudjuk, hol kell előrelépnünk, és meg is fogjuk tenni.”