A Williams volt az első csapat, amely 2015-ben bemutatta az úgynevezett „rövid orr”-t, amelyet az istállók nagy része a szezon múlásával átvett. A grove-i istálló az új idényben tovább tökéletesítette megoldását. A téli tesztek folyamán még a tavalyi orrkúpot használták, az „ultrarövid orr”-ként emlegetett aerodinamikai elem végleges változata csak az Ausztrál Nagydíj előtti napokban készült el, és esett át a törésteszten. Ez azt jelenti, hogy az orr a szezon második futamán, a Bahreini Nagydíjon kerülhet fel az FW38-ra.
Az Auto Motor und Sport szerint az új orr épphogy megfelel a szabályokban említett 85 centiméteres hossznak, és számos alkalommal vallott kudarcot az FIA töréstesztjén, míg végül átment rajta. „10-12 alkalommal próbáltuk meg” – mondta a csapat műszaki igazgatója, Pat Symonds. Az orr újratervezett első szárnnyal és aerodinamikai csomaggal együtt érkezik, amelytől a technikai szakember rendkívül sokat remél. „Az elmúlt évek legnagyobb előrelépéseinek egyike lesz” – fogalmazott.
Az orrkúpból azonban egészen biztosan csak egyetlen darab fog elkészülni Bahreinig. Hogy melyik versenyző kapja meg, arról Felipe Massát kérdezték – a döntő elv pofonegyszerű. „Az, aki a több pontot szerzi Ausztráliában” – válaszolt a brazil.