Az indonéz Rio Haryanto bejelentésével teljessé vált a 2016-os mezőny - a GP2-ben futamokat nyerő pilóta a DTM regnáló bajnokával, Pascal Wehrleinnal alkot majd párt a Manornál. A Mercedes támogatásának köszönhetően a német pilóta volt a legesélyesebb arra, hogy megkaphatja majd a mezőny egyik legkisebb csapatának ülését - de Toto Wolff, a csillagosok sportigazgatója azt mondja, a motor- és pilótakérdést külön tárgyalták a partneralakulattal.
„Tiszteletben kell tartani, hogy a csapatok az anyagilag legkifizetődőbb szerződés megkötésére törekszenek” - nyilatkozta a csapatvezető az Auto Motor und Sportnak. „A motorkérdést teljesen elválasztottuk a pilótákétól, ez utóbbi téren pedig egyáltalán nem helyeztünk nyomást a csapatra.”
Wolff szerint Wehrlein akkor került képbe igazán, amikor a Manor Dave Ryant nevezte meg csapatvezetőjeként. „Amikor Dave Ryan a csapathoz került, egyértelművé vált, hogy olyan pilótát keresnek, aki megmutathatja, hol is áll a csapat, mire is képes az autó igazán. A gárda tapasztalt tagjai tudják, hogy a lehető legjobb technika sem ér semmit, ha nincs, aki tövig nyomja a gázpedált. Ami azt illeti, már karácsony előtt leültünk megtárgyalni az alapvető kérdéseket.”
A Manor fedélzetén nem csak Ryan található, mint a McLaren korábbi sportigazgatója, de Nikolas Tombazis, valamint Pat Fry is, akik nemrég még a Ferrari szekerét tolták. Wolff úgy véli, a teljes átalakulás ellenére sokkal versenyképesebb szezon vár a csapatra, mint 2015-ben. „Nagyon ambíciózusak az előrelépést illetően. A csapat jól áll anyagilag, nagyszerű technikai szakembereik vannak, ott van a Mercedes-motor, ráadásul most kaptak egy remek pilótát is.”
„Tavaly azzal voltak elfoglalva, hogy újraalkossák a gárdát, egyéves Ferrari-motort kaptak, a karosszéria pedig minimális átalakuláson ment keresztül. Most viszont egészen más a helyzet, hiszen a Manor használhatja a másik szélcsatornánkat Brackley-ben. Komoly előrelépést várunk tőlük, szerintem a pontszerzés sem kizárt” - tette hozzá a német.