Néhány napja mi is beszámoltunk arról, hogy Cyril Abiteboul a Renault szerdai csapatbemutatóján elhintette, hogy a gyártók megegyeztek arról, hogy 2017-től eltörlik a jelenleg érvényben lévő zsetonrendszert, ezáltal voltaképpen szabaddá válna a motorfejlesztés a Formula-1-ben. A hírek szerint ez része annak a megállapodásnak, mely szerint a motorgyártók beleegyeztek, hogy csökkentik az áraikat a partnercsapataik irányába.
A legtöbb szurkoló örülne a megszellőztetett változtatásnak, hiszen a jelenlegi motorformula 2014-es bevezetése többé-kevésbé megszilárdultak az erőviszonyok a száguldó cirkuszban, Adrian Newey azonban arra is figyelmeztetett, hogy könnyen fordítva sülhet el a dolog. Amikor a Reuters India arról kérdezte a szakembert, milyen hatásra számít a zsetonrendszer eltörléséről, így felelt:
„Több költekezés, ez ilyen egyszerű” – válaszolta meglehetősen kurtán Newey. „Ha visszatekintünk a technikai csoport 2012-2013-as megbeszéléseire, akkor a megegyezés arról szólt, hogy a motorokat befagyasztjuk, de a lemaradásban lévő csapatok továbbra is fejleszthetnek. Nem ez történt.”
„Szóval őrült költekezésbe torkollhat a dolog… A nagy gyártók által elköltött pénzmennyiség könnyfakasztóan nagy, ezért úgy vélem, elképzelhető, hogy az olyan gyárak, mint például a Renault, akik nem állnak készen ekkora mennyiségű anyagi ráfordításra, akár még nagyobb hátrányba is kerülhetnek.”