A Formula.hu néhány nappal ezelőtt idézte Silverstone ügyvezető igazgatójának, Patrick Allennek a szavait, amelyek egyértelművé tették, hogy a történelem első F1-es futamának helyszíne a megváltoztatott jegyeladási stratégiának köszönhetően újra nyereséges lett.
A pályát tulajdonló Brit Autóversenyzők Klubja nemrég még azt fontolgatta, hogy eladja a helyszínt, a mostani, viszonylagos anyagi stabilitást jelentő időszakban viszont válogathat a kérők között - ha egyáltalán túl szeretnének adni Silverstone-on.
„Az utolsó öt év nehéz volt számunkra, hiszen egyáltalán nem voltunk nyereségesek” - nyilatkozta Derek Warwick, a BRDC elnöke az Autosportnak. „A túlélés érdekében majdnem be kellett zárni az egészet, hiszen képtelenek voltunk arra, hogy költsünk rá, vagy hogy bármit is kezdjünk vele. Másfél évvel ezelőtt, hogy úgy mondjam, bárkinek beleharaptunk volna a karjába, csak hogy történjen valami. Semmi kétség, nagyon nehéz helyzetben voltunk, és egyszerűen nem láttunk kiutat a helyzetből.”
„Most viszont nem érdekel, hogy lesz-e vevő, vagy sem. Jelenleg is tárgyalásban állunk két-három potenciális vásárlóval, és most a mi feltételeink diktálnak, nem az övék. Ez plusz motivációt ad az alkudozáshoz, ezt pedig csak akkor lehet elérni, ha erős vagy. Ha gyengének mutatod magad, arra azonnal rájönnek. Nincs szó arról, hogy mindenképp nyélbe kellene ütnünk ezt az üzletet. Most már sokkal több lehetőség van előttünk, ami jó dolog.”
Warwick szerint Silverstone szerencséjének megfordításáért első sorban az ügyvezetőt, Allent illeti dicséret. „Komoly hitelességgel rendelkezett, és nagyon jól értett hozzá, hogyan változtasson meg egy együttműködést - elég jó önéletrajza volt. Tudtuk, hogy jó munkát fog végezni, azt viszont nem, hogy milyen mértékben.”
„Egy-két régebbi húzását a jegyeladások terén már ma helytelennek ítélne, ami jól mutatja, hogy ő is tanul, hiszen ez egy új világ számára. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy elképesztően gyorsan tanul, és ha valamit elront, felteszi a kezét, aztán kijavítja azt” - tette hozzá a korábbi F1-es pilóta.