Stephane Sarrazin nevével manapság a hosszútávú versenyzés, vagy éppen a Formula-E hírei között mazsolázgatva találkozhatunk, de a francia 17 évvel ezelőtt egyetlen futam erejéig F1-es pilótának is mondhatta magát. Miután Luca Badoer kézsérülés miatt kihagyni kényszerült az 1999-es Brazil Nagydíjat, Sarrazin ugrott be helyére a Minardiba, de 31 kör után balesetet szenvedett, és – mint később kiderült – véget is ért F1-es pályafutása.
Lehetett volna azonban másképp is: a francia a Formula-E hivatalos oldalának emlékezett vissza arra az évre, amikor beugrása után több tesztlehetőséget is kapott a Prost csapatától, hiszen a kékek juniorgárdájának is tekinthető Gauloisesnél vezetett a Forma-3000-ben. „A Prost tartalékja voltam, amikor érkezett a hívás a Minarditól” – nyilatkozta Sarrazin. „Később aztán azt szerették volna, hogy az egész szezont csináljam végig velük.”
„Számtalanszor hívták Minardit és Rumit, Prost pedig azt mondta nekem, hogy ’nem, nem fogsz náluk vezetni, a következő évre az enyém vagy.’ Ez az én hibám volt, karrierem legnagyobb baklövése” – tette hozzá a francia, hiszen nemet mondott a Minardinak abban reménykedve, hogy 2000-ben a Prostnál vezethet majd.
„Ebben az időben barátok voltunk Alainnel, és olyan volt számomra, mint egy isten!” – folytatta Sarrazin. „Négyszeres világbajnokról van szó, így óriási megtiszteltetés volt nála vezetni. Én követtem őt, de amikor Nick Heidfeld mögött végeztem a Forma-3000-ben, azt mondta nekem: ’Sajnálom, nem alkalmazhatlak, szükségem van Nickre, hogy a következő utáni évben Mercedes-motorokat kapjunk.’”
„Teljesen szétcsúsztam, összetörte a szívemet. De ez is a játék része volt, egyedül, 23 évesen, nehéz mit kezdeni a világban menedzser nélkül. Ha lett volna egy erős menedzserem, talán azt mondhatta volna, hogy ’Alain, most a Minardihoz megyünk, aztán beszélünk a következő szezonról.’”
A helyzet pikantériája, hogy bár Nick Heidfeld végigversenyezte a 2000-es szezont, a Mercedes nem adott motorokat a Prostnak, a gárda pedig 2002 elején megszűnt létezni…