Mióta hivatalossá vált, hogy a Renault visszavásárolja és újra gyári csapattá alakítja az utóbbi években Lotus néven futó enstone-i Forma-1-es alakulatot, tartja magát a spekuláció, hogy a francia gyár „belenyúl” a pilótaösszeállításba. Bár a többség úgy gondolta, hogy mivel kevesebbet fizet, a 2014-es GP2-bajnok Jolyon Palmer lehet az, akit kitesznek, az utóbbi időben felerősödtek a híresztelések azzal kapcsolatban, hogy a formációt évek óta eltartó Pastor Maldonado kaphat útilaput a talpára.
Igaz, hogy a venezuleai pilóta az állami olajtársaság, a PDVSA révén elképesztő összeg mozgósítására képes, de a franciák állítólag nem akarják összemosni magukat a Forma-1 ügyeletes rosszfiújával. Forrásunk szerint a gyár képviselői tesznek is ennek érdekében: a múlt héten egy delegáció járt a dél-amerikai országban, ahol arról próbálták meggyőzni Maldonado patronálóit, hogy jobb lesz nekik is, ha a pilóta nem szerepel idén a Renault-nál. „Olyan megoldást szeretnének, amely mindkét félnek megfelelő” – mondta informátorunk, aki szerint a Renault követei azzal érveltek, hogy az utóbbi időszak korrupciós és egyéb botrányai után a PDVSA részéről pozitív üzenet lenne, ha nem költenének vaskos dollárkötegeket Maldonadóra.
Egyelőre nem biztos, hogy a tervet meg tudják valósítani, mint ahogyan azt sem tudni pontosan, hogy kit ültetnének a dél-amerikai versenyző helyére. A paletta adott, hiszen feltörekvő tehetségekből nincs hiány, még akkor sem, ha kizárólag a gall reménységekre szűkítjük a kört. Nagy kérdés, hogy a Renault vezérei kit preferálnak, de vélhetően már megvan a maguk kiszemeltje, mint ahogyan az egész projektről is nagyon határozott elképzelésük van. Forrásunk szerint a korábbi gyakorlattal ellentétben mostantól ténylegesen is az anyacég kezében lesz a karmesteri pálca.
A múltban a Renault gyári csapata önállóan működött és a gyár vezérei nem folytak bele különösebben a csapat napi dolgok intézésbe. Mostantól viszont az elnök-vezérigazgató, Carlos Ghosn fokozott figyelmet szentel majd a gárdának: a nagytekintélyű vezér állítólag jóelőre deklarálta, hogy semmi nem történhet a csapat háza táján a vállalat felsővezetőinek személyes tudta és jóváhagyása nélkül. Mivel Ghosn híres a szigorúságáról, annyi biztos, hogy nem lesz könnyű dolga az új alakulat legénységének, legyen szó akár a menedzsment tagjairól, akár a mérnökökről, akár a pilótákról.