A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff nemrég túl hosszúnak, és kivitelezhetetlennek nevezte a 2016-os naptárat - az idei 19 verseny mellé csatlakozik még Azerbajdzsán, és visszatér a Német Nagydíj. A versenyek száma mellett azonban az is megnehezíti a csapatok dolgát, hogy hat alkalommal is egy hét különbség lesz két nagydíj között, így olyan távolságokat kell majd a csapatoknak leküzdeni, mint Montreal és Baku, vagy Sepang és Suzuka.
A rivális Ferrarinál hasonlóképpen gondolkodnak, igaz, amíg Wolff a csapat tagjait félti, a maranellóiak elnöke, Sergio Marchionne a rekordhosszúságú évad anyagi vonzataitól tart. „Bernie-nek biztosítania kell, hogy minden csapat el tud majd menni a tervezett 21 versenyre” - idézte az olasz-kanadait a finn Turun Sanomat című lap.
„A versenyek maximális száma megemelkedett, így Bernie-nek tudnia kell, hogy mit fog csinálni. Több pénzre lesz szüksége annak biztosítására, hogy a csapatok el tudjanak utazni ezekre a versenyekre.” A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene hozzátette: „Egyértelmű, hogy segítségre lesz szükség a FOM-tól, mert elég őrülten fest a naptár.”
A 2016-os F1-es szezon március 20-án kezdődik Melbourne-ben, és november 27-én zárul Abu Dhabiban.