Ha csak az idei évet vesszük számításba, a McLaren-Honda cseppet sem számított nagycsapatnak, de a dolgok anyagi vonzatát figyelembe véve már egészen más a helyzet: az augusztusban közzétett adatok szerint a wokingiak költségvetése (465 millió euró) volt a harmadik legmagasabb a mezőnyben, a Red Bull, valamint a világbajnok Mercedes mögött. Bár az F1 sosem volt olcsó sportág, több lelkes próbálkozás is pénzhiány miatt volt kénytelen lehúzni a rolót - a sportág jelenlegi környezetében pedig komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy megpróbáljanak kedvezni a folyton panaszkodó, és szűkebb büdzséből gazdálkodó gárdáknak.
A 2017-es szabályok ismét több pénzbe fognak fájni a csapatoknak, mintha maradtak volna a tavaly bevezetett technikai csomag mellett. Fernando Alonso aláírja, hogy így lesz, de szerinte ez a normális, és amikor megkérdezték, hogy mit vár ’17-es szezontól, így válaszolt: „Nagyobb motorokat, nagyobb teljesítményt, több aerót, nagyobb fejlesztési szabadságot a csapatoknak, és több tesztelést. Valami olyasmit, amit tíz évvel ezelőtt láttunk” - idézte a spanyolt az Autosport.com.
„Tudom, hogy néha drágább volt, de most a szimulátorok, és más technológiák visznek el rengeteg pénzt. Ha néhány csapat nem engedheti meg magának, hogy teszteljen, az ő bajuk, ez a sportág természetéhez tartozik. A Real Madrid meg tud venni olyan játékosokat, melyeket más csapatok nem, ezért pedig nem kérnek elnézést. Az F1-ben mindig szükség van arra, hogy megvédjük a kiscsapatokat, de ha nem tudnak tesztelni, akkor nem tudnak tesztelni.”
A szabályalkotót az autók radikális gyorsítását, és kinézetük agresszívabbá tételét tűzték ki célul 2017-re, de Alonso szerint nem biztos, hogy ezek a módosításoknak pozitív hatása lesz majd. „Az az elvárás, hogy gyors autóink legyenek, mert ennek most az ellenkezője igaz. Egy gyors F1-es autó nagyobb show-t produkál a nézőknek, de nehéz megállapítani, hogy mire van pontosan szükség a jó versenyekhez. Ha megnézzük az idei évet, volt vagy négy-öt olyan unalmas verseny, ahol semmi sem történt, aztán hirtelen jött két remek futam, miközben semmi sem változott. Ugyanazok az autók és ugyanazok a csapatok vettek részt rajtuk, sőt még az is előfordul, hogy egy pályán egyszer unalmas, egy évvel később pedig remek versenyt látunk.”