A szóban forgó mérnök Benjamin Hoyle, aki 2012 óta dolgozott a Mercedes brixworth-i motorrészlegén, ám tavaly tájékoztatta a csapatát, hogy ennek az évnek a végén távozni készül tőlük. Az istálló azonban olyan, az F1-es programra vonatkozó adatokat talált nála, amelyeket nem birtokolhatott volna, és az ügyet azonnal jogi útra terelték.
A Motorsport megkérdezte a botrány során szóba került Ferrarit is, hogy mit tudtak Hoyle magánakciójáról, a csapatnál azonban egyértelműsítették, hogy távol akarják magukat tartani a vitától. „Valóban történt kapcsolatfelvétel, de az egész nagyon informális volt. Rajtunk kívül feltehetően más csapatokkal is beszélt. De semmilyen szerződés nem született a Ferrari és Mr. Hoyle között” - mondta az istálló egy szóvivője, hozzátéve, hogy a történtek után az érintett biztosan nem fog csatlakozni a csapathoz „a belátható jövőben”.
Eközben a Mercedes nyilvánosságra hozott néhány érdekes részletet azzal kapcsolatban, hogy hogyan próbálták Hoyle-t elzárni az F1-es információk körforgásából, miután bejelentette távozási szándékát. Teljesen szokványos lépés, hogy egy csapat ilyenkor más részlegekre helyezi át érintett alkalmazottját, gondoskodva róla, hogy a legfrissebb fejleményekről és titkokról már ne értesüljön.
Az eljárás részeként Hoyle-nak le kellett adnia addig használt laptopját, ami helyett egy másik, teljesen adatmentes eszközt kapott, új munkakörét pedig az utcai autók és a márka DTM-programja jelentette. Emellett a brixworth-i gyárba való beléptetőkártyája már nem tette számára lehetővé az F1-es részlegre való bejutást. Még új e-mail címet is kapott, hogy véletlenül se juthassanak el hozzá bizonyos információk, és a számítógépes hálózat sem engedte hozzáférni az F1-es adatokhoz.
Ám Hoyle-nak ennek ellenére is sikerült kijátszania a rendszert és hozzájutnia az idei Magyar Nagydíj versenyadataihoz és a motorok élettartamára vonatkozó információkhoz. A Mercedes által a bíróságra eljuttatott dokumentum szerint akkor bukott le, amikor felettese, Owen Jones egy alkalommal az asztalához közeledve meglátta, hogy Hoyle gépén a hungaroringi versenyről készül jelentés van megnyitva. A vétkes ekkor kihúzta az áramból a számítógépet, ezzel lekapcsolva azt. A Mercedes szerint Hoyle ezt egyértelműen azzal a szándékkal tette, hogy megpróbálja elfedni bűnét.
A csapat ugyan időben elfojtotta az adatlopási törekvést, megakadályozva, hogy akár egy a 2007-es kémbotrányhoz hasonló ügy robbanjon ki belőle, ám aggodalmat jelent számukra, hogy csak véletlenül vették észre a szabálysértést.