A 7. Abu Dhabi Nagydíj az F1-es tradícióinak megfelelően ezúttal is nem sokkal naplemente előtt kezdődött, hogy hamarosan már a reflektorok által megvilágított pályán folyjon a küzdelem.
A szezonzárót Nico Rosberg kezdte a pole-ból, és könnyedén meg is tartotta pozícióját a rajt után, hiszen Lewis Hamilton kissé beragadt, és az 1-es kanyarban sokkal inkább azzal kellett foglalkoznia, hogy maga mögött tartsa Kimi Raikkönent és Sergio Perezt - ami sikerült is neki.
Az első métereket nem úszta meg baleset nélkül a mezőny, a célegyenes végén Pastor Maldonado és Fernando Alonso csúszott ki a bukótérbe, miután a spanyol nekiütközött lotusos kollegájának. A venezuelai nem tudta folytatni, a McLaren pilótáját pedig a versenybírók áthajtásos büntetéssel díjazták, aminek Alonso nem örült különösebben, hiszen elmondása szerint az egész láncreakciót az őt eltaláló Felipe Nasr indította el. Az első körök nagy mozgolódást hoztak az üldözőbolyban, amely során Valtteri Bottas pozícióvesztései különösen szembetűnők voltak.
A Williams finnje azonban a legrosszabbal még csak ezt követően szembesült, az első boszkiállások során ugyanis hátulról nekiütközött Jenson Button McLarenjének, amikor ő éppen elhagyta szerelőit, a brit pedig megérkezett a sajátjaihoz. Bottas 5 másodperces időbüntetést kapott, de ennél jóval fájóbb volt, hogy törött első szárnnyal kellett egy teljes kört megtennie, amelynek a végén újabb bokszkiállás várt rá.
Az élen Hamilton az első etapban nem tudott veszélyes közelségbe kerülni Rosberghez, de annál jobban közelített hozzá a második végén. Amikor a német ismét kiállt, már csak alig egy másodperces előnnyel rendelkezett. Hamilton azonban más taktikát választott a csapattal, és további 10 körig halogatta kerékcseréjét, amely során ugyan időt vesztett csapattársához képest, de új taktikai lehetőségek nyíltak meg előtte.
A brit szerette volna megpróbálni az aktuális gumiszettel befejezni a futamot, a Mercedes azonban nem hagyta ezt jóvá, majd a taktikai egyenlőség jegyében annak ellenére is a keményebb keverékeket adta a végére Hamiltonnak, hogy az utolsó 14 kört bizonyára már a szuperlágyakkal is teljesíthette volna. A világbajnok ezt követően már hiába volt valamivel gyorsabb, nem tudta ledolgozni hátrányát, így ismét be kellett érnie a második hellyel.
Nico Rosberg zsinórban harmadik futamát nyerte, először téve ilyet F1-es karrierje során. A Mercedesek mögött a két Ferrari végzett. Kimi Raikkönen csak nagyjából 10 másodperccel maradt el Hamiltontól és ért fel a dobogóra, dacára annak, hogy második kiállása során időt vesztett a kerékcserénél. Sebastian Vettel pedig a 15. helyről, a keményebb gumikon rajtolva igyekezett előreverekedni magát, és az eltérő taktikával végül egészen a 4. helyig fel tudott kapaszkodni, miután az utolsó etapban megelőzte Sergio Perezt.
A további pontszerző helyekért az egész futam alatt csata folyt, végül Daniel Ricciardo Perez nyakán befutva lett 6., akit Nico Hülkenberg, Felipe Massa, a csapatától pontszerzéssel búcsúzó Romain Grosjean és Danyiil Kvjat végeztek a legjobb tíz között.
Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye:
1 | Nico Rosberg | Mercedes |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari |
5 | Sergio Perez | Force India-Mercedes |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault |
7 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes |
8 | Felipe Massa | Williams-Mercedes |
9 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull-Renault |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault |
13 | Jenson Button | McLaren-Honda |
14 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes |
15 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari |
16 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari |
17 | Fernando Alonso | McLaren-Honda |
18 | Will Stevens | Marussia-Ferrari |
19 | Roberto Merhi | Marussia-Ferrari |
- | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes |