A bajnokság abroncsszállítója, a Pirelli sikeresen kiharcolta, hogy a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően, december 1-jén egy gumitesztet tarthasson a közel-keleti pályán, 12 óra hosszan, mindenféle körülmények között: nappal és sötétben, a pálya berendezéseivel fellocsolt aszfalton pedig az esőgumikat tesztelve. A teszten minden csapat jelen lesz, és kizárólag az abroncsokkal való adatgyűjtésre koncentrálhatnak, egyetlen új alkatrészt sem próbálhatnak ki. Az olasz cég ennek ellenére úgy gondolja, a teszt önmagában kevés.
„Az igazat megvallva közel sem elegendő. Csupán egyetlen napról van szó, de legalább az élcsapatok jelen lesznek, és számos élversenyző ad visszajelzést a változásokról, amelyeket el akarunk végezni. Csak egyetlen keveréken változtatunk, de néhány strukturális módosítást is tervezünk” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsportfőnöke, akit a motorsport.com idéz.
„Az autók gyorsabbak lesznek, a gumiméret változatlan marad, ez pedig állandó harcra késztet minket. Figyelmesnek kell lenni, mert a csapatok különböznek egymástól, és lehet, hogy egyikük valami mást fog csinálni, mint a másik. A legextrémebb körülményekre terveztük a termékünket, ezért az integritáson is sokat dolgozunk.”
Hembery nyilatkozatában támadta a médiát, amely rendszerint csak a negatív véleményekről számol be. „Amikor az emberek szép dolgokat mondanak, abból sosem lesz hír. Rólunk pedig több szép dolgot mondtak, mint negatívumot, de ilyen a média természete, a rosszra összpontosítanak. Az nem kerül a címlapra, ha valaki jót mond. Nem csupán a motorsportban, hanem mindenhol igaz ez” – fogalmazta meg problémáját a motorsport-igazgató.