DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Formula Junior: Egy izgalmas hétvége

Pénteken gázolaj folyt a pályára, majd egy kis eső kavart be a csapatoknak, szombat és vasárnap is tündökölt balesetek szempontjából. Következő cikkünk az Orosz Nagydíj eseményeit eleveníti fel.

Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.

Időmérő:

A 3. szabadedzésen óriási balesetet szenvedő Sainz nem tudott elindulni az időmérőn, tehát csak 19-en kezdték meg az első szakaszt. A Q1 kiesői Alonso, Merhi, Stevens és Ericsson voltak. A Q2-ből kiesők Kvyat, Nasr, Button, Maldonado, de a legnagyobb meglepetést Massa okozta, aki csak 15. lett. A harmadik részét Nico Rosberg nyerte, mögötte Hamilton, végül Bottas futotta meg a harmadik legjobb köridőt.



Futam:

A futamon végül is megengedték, hogy Sainz elinduljon horrorisztikus balesete után. Az első körben Hülkenberg elrontott kanyarelvétele miatt összeütközött Ericssonnal, Grosjeannal és Verstappennel, az utóbbi kettő megúszta. Be kellett, hogy jöjjön a Safety Car a sok törmelék miatt, de már a 3. kör végén lement a pályáról, és folytatódott a száguldás. Rosbergnek a 7. körben eltört a gázpedálja, ezért ki kellett állnia, így innentől Hamilton vezetett. A Safety Carnak most is akadt dolga, mert a 12. körben Grosjean a hármas hosszú nyújtott kanyarban eldobta az autóját, és szinte lebontotta a falat. Itt már huzamosabb ideig kellett Bernd Maylandernek vezetnie a Mercedest.

 

Sainz a 46. körben fékhiba miatt a falnak csúszott, de azért még tovább tudott menni, viszont kénytelen volt a boxba igyekezni. Két körrel később Ricciardo motorhiba miatt a fal mellé parkolta az autóját. Ugyanebben a körben egy bátor pályabíró beszaladt egy Sainz által elhagyott hátsószárny darabot összeszedni, és Vettelt érhette megint az érzés, amikor egy ember átfut előtte. Egész izgalmas csata volt a 3-4. helyen két finn között, de az utolsó körben Raikkönen egy kicsit beljebb engedte az autót, ezért a 4-es kanyarba beérve összeütköztek. Így nagy meglepetésre Perez lett a harmadik, Vettel a második. Az első Lewis Hamilton lett, aki nyugodtan elautózott a versenyen, mert senki nem zavarta.

Én ezt a versenyt 5-ből 5 pontra értékelem.

Csapatok értékelése

Mercedes: Rosberg technikai hibája elég érdekes volt, eltört a gázpedálja, 2008 óta követem a Formula-1-et, de ilyet még nem láttam. Hamilton pedig szinte hibátlan versenyt futott, és szép teljesítmény, hogy meglett nekik a második konstruktőri világbajnoki cím. De a nagy ünneplések között nem szabad elfelejteni, hogy a Ferrari egyre közelebb van.

Ferrari: Raikkönen büntetését indokolatlannak tartom, mert Bottas akkora helyet hagyott, hogy oda bárki beszúrt volna, hogyha a 3. helyért harcolt volna. Én ezt a balesetet versenybalesetnek ítéltem volna. Vettel is nyugodtan elautózott a második helyen, mondjuk azon, ami a 48. körben történt vele, szerintem még ő is meglepődött.

Williams: Elég nagy volt a két pilóta közötti különbség, mert ha már a rajtpozíciókat is nézzük, akkor Bottas 3. Massa pedig a 15. helyről rajtolt. Bottas szépen ment, de hát ilyen balesetek előfordulnak, hiszen autósport, akármi megtörténhet, például nézzük Rosberg esetét. Massa pedig végül megörökölte a 4. helyet.

Red Bull: Ricciardo megállása is érdekes volt, mert a motor nem füstölt, egyszer csak megadta magát.

Force India: Perez hamar kiállt, majd feljött a 3. helyre, és ott nagyon szépen tartotta is magát. Abban a bizonyos utolsó körben hihetetlen szerencséje volt, hogy a kopott gumikon az ötödik helyről a harmadikra ugrott, és ott is ért célba.

Lotus: Grosjean balesete elég félelmetes lett, amikor szélárnyékban megcsúszva a falnak csapta az autót. Maldonado elautózgatva a mezőny közepén végül a 7. helyen végzett.

Toro Rosso: Verstappen első kanyarban történt ütközése miatt kiesett egyenletes tempójából. Sainzon csodálkoztam, hogy engedték versenyezni.

Sauber: Ericssonnak ez nem az első rossz hétvégéje volt ebben a szezonban, és most is egy balesetbe keveredett teljesen véletlenül, és tényleg semmi köze nem volt az ütközéshez.

McLaren: Alonso 250. nagydíja nem hozott túl nagy meglepetést. Ő kapta meg az új motort, de Button a régivel 1 km/h-val gyorsabb volt nála.

Manor: Most ismét Merhi ült az autóban Rossi helyett, a mezőny végén elversenyeztek egymással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: