A Ferrari előtt nagy dilemma áll, két versenyzőjük ugyanis egyaránt negyedik motorját használja, az utolsót, amely büntetés nélkül a két SF-15T-ben dolgozhat. Ez azt jelenti, hogy egy újabb motorcsere, mint egy újabb fejlesztés alkalmazása, már hátrasorolást von maga után. Eközben Sebastian Vettel matematikailag még esélyes az egyéni világbajnoki címre – 66 ponttal áll Lewis Hamilton mögött, az utolsó négy hétvégén 100 egység szerezhető.
A csapat azonban már 2016-os autóján is dolgozik, ezért még idén, Austinban bevetnék maradék zsetonjaik felhasználásával egy új motort, amellyel már a következő szezonra készülnének. Ez azonban már a fent említett ötödik erőforrás lenne, a pilótáknak a mezőny közepéről vagy végéről kellene indulniuk, ami jelentősen rontaná Vettel még meglevő esélyeit.
A motorsport.com értesülése szerint az újítás egy szűkebb motorblokkot tartalmaz, amely az autó hátuljának aerodinamikáját segítheti, valamint új sebességváltó is a csomag része. Nem elképzelhetetlen, hogy a motort először csak a bajnoki csatában nem érintett Kimi Raikkönen kapja meg. Maurizio Arrivabene elmondása szerint az istálló még mérlegel:
„Austinban gondolkodunk. Természetesen a helyzet nem könnyű, számításba kell vennünk, hogy Seb második a bajnokságban. Számolgatnunk kell, mi lehet a végén, mielőtt bármiféle döntést hozunk” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
Ami Vettelt illeti, még a Japán Nagydíjon arról beszélt, nagyon fontos a 2016-ra készülés, a motorbüntetéseket viszont igazságtalannak tartja. „Továbbra is esélyünk van, hogy sok mindent elérjünk ebben az évben. Ki kell használnunk a helyzetünk. Másrészről a lehető legtöbbet kell tanulnunk 2016-ra, hogy újra javulhassunk. Versenyzőként egyáltalán nem akarsz tízhelyes büntetéseket kapni. Különös érzés, hogy megbüntetnek, amikor semmiféle bűnt nem követtél el” – fogalmazott a négyszeres világbajnok.