DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
F1

"Mindenki" bízik a McLaren-Honda fejlődésében

A Woking-Tokió tengely minden irányából pozitív kommentek próbálják megerősíteni az F1-es csapatmorált: a McLaren-vezérigazgató Ron Dennis, a Honda motorsport vezetője, Yasuhisa Arai, és Fernando Alonso is bizakodó.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Japán Nagydíj előtt a McLaren sportigazgatóját, Eric Boulliert afféle „krízismegbeszélésre” hívták a Honda sakurai központjába - a francia nemrég azt nyilatkozta, hogy - talán a Sakurában látottak hatására - bízik a japánok hozzáértésében és forrásaiban, miközben a hibridhajtást nevezte meg a szenvedés fő okaként. De nem csak ő, hanem Ron Dennis is látogatást tett a Hondánál.

„Néhány napra Tokióba utaztam, és mind az ott töltött időm, mind a versenyhétvége alatti tárgyalásaink építő jellegűek voltak” - idézte a britet a spanyol El Confidencial című lap, akit biztosították a cég elkötelezettsége felől. „A Honda minden szintjén ismerik az F1 jelentette kihívásokat, és azt is tudják, hol állnak most pontosan.”



Yasuhisa Arai az El Paisnak adott nyilatkozatában egyetértett Boullier-vel, azaz hogy az ERS jelenti a legnagyobb problémát. „A hosszú egyenesekkel tarkított pályákon hamar elfogy az extra hajtás, ami körülbelül 160 lóerős veszteséget jelent, ez pedig sokkal több, mint amennyit a belsőégésű motor magában elő tud álltani. Ebben az évben nagyon nehéz lesz kijavítani a hibát, mert úja kellene tervezni az egészet, de már dolgozunk rajta a következő évet illetően” - tette hozzá Arai, aki szerint lesz elég zsetonjuk a 2016-os motorfejlesztésekre.

A csapat Japánban „beszólogató”, és feltételeket szabó pilótája, Fernando Alonso is csak ebben reménykedhet, miközben további szenvedést vár az év hátralévő futamain. „Nehéz lesz előrelépünk, egyszerűen nincs mozgásterünk, a telet pedig ki kell használni arra, hogy fejlődni tudjunk. A hátralévő versenyeken a jövő évi beállításokon dolgozunk majd, emellett további adatokat akarunk szerezni a továbbfejlesztett aerodinamikáról, valamint a motorról.”

„Türelmesnek kell lennünk, hiszen tudjuk, hogy nem tudunk többet tenni az utolsó öt versenyen. Nagyon sokat lehet még fejlődnünk, de ehhez sok mindennek kell változnia. Ami azt illeti, optimista vagyok, hiszen a következő év első jelei bíztatóak, de majd kiderül, mi fog történni” - tette hozzá a spanyol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: