Már csak három kör volt hátra a versenyből, amikor a harmadik helyen álló Rosberg a Roggia sikánnál leparkolta autóját a bukótérbe, miután annak motorja némi lángolás kíséretében kilehelte a lelkét. A német Sebastian Vettelt üldözte azzal a határozott szándékkal, hogy a hajrában elcsípje előle a dobogó második fokát, a nagy igyekezetnek viszont végül nullázás lett az eredménye.
A Mercedesnél nem is haboztak bocsánatot kérni a bajnoki csatában Lewis Hamiltonnal szemben komoly hátrányba került Rosbergtől, a vasárnapi kiesése ugyanis oda vezethető vissza, hogy szombaton az időmérő előtt a csapatnak egy meghibásodás miatt ki kellett szerelnie az új motort az autójából.
„A végén kicsit feltekertük még a motort, hogy megpróbáljuk elkapni Sebastiant, és ekkor mondta be az unalmast az egység” - ecsetelte a történteket a Mercedes üzleti ügyvezetője, Toto Wolff. „A motor már a hatodik versenyét taposta, szóval rengeteg kilométer benne volt. Viszont semmilyen előjele nem volt annak, hogy ez fog történni.”
A csapat technikai részlegét irányító Paddy Lowe szerint is egyértelmű, hogy az erőforrás túlhajszolása okozta a problémát. „A motor életkorából származó csekély erővesztés valószínűleg az elsősoros rajthelybe is került számára, majd pedig vasárnap egyértelműen túlfeszítettük vele a húrt. Nagyszerű felzárkózást mutatott a rajt után és megérdemelte volna az erős eredményt, ezért elnézést kell kérnünk tőle. Tanulni fogunk a hétvégén történtekből’ - nyilatkozta a szakember.