DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Sosem látjuk majd a hivatalos felvételt

Az FIA úgy döntött, hogy nem fogja kiadni a képanyagot a Bianchi-balesetről, mely a virtuális safety car bevezetése után újabb biztonsági jellegű változtatásokat hozhat az F1-ben.

Jules Bianchi halálhírét követően a gyász és az emlékezés percei-órái közepette újra és újra előjön egy téma, mely ebben a helyzetben megkerülhetetlen: a Formula-1 és általánosságban a motorsport biztonsága. Miközben régóta hallani olyan hangokat, hogy az F1 többek közt azért vesztette el régi varázsát, mert túlságosan biztonságos lett, most keserű emlékeztetőt kaptunk e nézet alapvetően téves mivoltával kapcsolatban.

A Bild am Sonntagnak nyilatkozó háromszoros világbajnok Niki Lauda is erre hívta fel a figyelmet: „Ebben a szomorú helyzetben ne feledkezzünk meg valamiről. Csoda, hangsúlyozom, csoda, hogy 21 éven át nem történt ilyesmi. Láthatjuk, hogy mennyi mindent tettek a biztonságért, de végül is húsz autó száguld egyszerre a pályán, akár 340 kilométer per órával...”

Bianchi_suz



Az egykori F1-es pilóta, Patrick Tambay az RMC-nek nyilatkozva leszögezte, hogy szerinte még bőven lehetne foglalkozni az eset körülményeivel, miután letelt a gyászidő: „Ezeket a kérdéseket újra fel kell majd tenni, ha már nem lesznek ilyen erősek az érzelmek. Persze az F1 ilyen, a versenyzők olyan gyorsan mennek, ahogy csak tudnak, ez a génjeikben van. Csak éppen szerencsétlen volt az időzítés, és több hibát is elkövettek. Ám erről értelmetlen lenne most vitát nyitni. Ma csak emlékezni szeretnék rá, és a veszteségen gondolkodni...”

Időközben több vezető német lap arról számolt be, hogy nem a VSC bevezetése lehet a Bianchi-baleset egyetlen hosszú távú hatása. A Bild és az AMuS szerint a közeljövőben minden autót kötelezően ellátnak egy kisméretű, nagysebességű kamerával, ami minden korábbinál több információval láthatja majd el az illetékeseket a versenyző fejét ért ütésekkel, illetve erőhatásokkal kapcsolatban.

És a Bianchi baleset hivatalos felvétele? A Welt állítása szerint sosem fogjuk látni, az FIA ugyanis úgy döntött, hogy kegyeleti okokból nem hozza nyilvánosságra azt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: