A versenyzők és csapatok közötti rádiózást már tavaly korlátozták, elsősorban a vezetéstechnikai utasításokra vonatkozóan, habár a további szigorításokat, melyeket 2015-re terveztek, végül leszavazták. A pilóta azonban számos más módon is információhoz juthat, például a kormányok kijelzőjén megjelenő adatok útján – erre Max Verstappen panaszkodott, aki úgy véli, az autóban töltött idő 80 %-át nem a tényleges vezetés köti le.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke csupán múlt héten beszélt arról, lehetséges, hogy betiltják a „vezetői segédleteket”, akár szezon közben is. Nem kellett sokat várni, hogy szavai beteljesüljenek: az FIA Silverstone-ban közleményben tudatta, javaslata a segédletek betiltásáról egyöntetű támogatást kapott a Stratégiai Csoport eheti ülésén, így az augusztusi Belga Nagydíjtól fogva „megnövelik a vezetői segédletekre és támogatásra vonatkozó szigorításokat”.
Hogy ez pontosan milyen részletekre vonatkozik, nem derült ki, azt leszámítva, hogy – Todt említett nyilatkozatának megfelelően – „különös hangsúly helyeződik a versenystartokra.” Az FIA közleménye hozzátette: „Az intézkedések újra a versenyző kezébe adják az autó teljes irányítását, ezzel növelve a versenyek izgalmát és kiszámíthatatlanságát.”
Lewis Hamilton a közelmúltban egyébként cáfolta, hogy a versenyzők túl sok segítséget kapnának az autóban, és állítja, nem változtatna vezetésén, így az erőviszonyok sem borulnának, ha a kommunikációt szigorítanák.