DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Monza nem akar Imolával osztozkodni

A közelmúltban felmerült, hogy az Olasz Nagydíj legendás helyszíne úgy tudna az F1-ben maradni, ha ezentúl Imolával felváltva rendezne versenyt. Őket azonban nem érdekli ez a lehetőség.

 Továbbra is kérdéses az Olasz Nagydíj sorsa a 2016-os szezon után, amely évben szerződésük lejár. Az 1950 óta csupán egyetlen évben kimaradó monzai pályát egy másik olasz aszfaltcsík, Imola mentheti meg, ahol utoljára 2006-ban tartottak (San Marinó-i) nagydíjat. A két versenypálya évenkénti váltásban rendezhetné Olaszország versenyét, Monzának azonban nem fűlik a foga az osztozkodáshoz.

„A célunk az, hogy az Olasz GP-t Monzában tartsuk, azt pedig képtelenek vagyunk figyelmen kívül hagyni, hogy 2022-ben a pálya centenáriumát ünnepeljük” – emlékeztetett az egykori F1-es versenyző, a milánói autóklub elnökeként ténykedő Ivan Capelli arra, hogy közeleg a pálya 1922. szeptemberi átadásának századik évfordulója. „A mai napig nem kaptunk semmiféle hivatalos értesítést Imolától efféle tervekről.”



„Mindazonáltal a rotáció, amelyre utaltak, mindig is egy rossz stratégia volt. Teljesen új szemléletmódra lenne szükség ezen stratégia megvalósításához, amelyre őszintén szólva ma nem látok esélyt.” Capelli valószínűleg a Német Nagydíjjal történtek miatt tartózkodik az évenkénti váltástól. Legutóbb a Nürburgring és Hockenheim esetében volt példa arra, hogy két versenypálya osztozzon a hazai nagydíjon, amely végül odáig vezetett, hogy öt évtized után idén nem tartanak Németországban F1-es futamot.

„Azonban sportemberek vagyunk, számunkra pedig a sport jelent elsődleges szempontot. Amennyiben a rotáció lenne az utolsó mentsvár, legalábbis mérlegelnünk kell a megvalósítását” – tette hozzá Capelli, nem zárja ki teljes mértékben, hogy a jövőben Monza csak kétévente tartson Olasz Nagydíjat. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: