A McLaren a szezon első szakaszában legalább néhány versenyt a rajtrács közepéről kezdhetett meg, a Honda-motor megbízhatatlansága miatt azonban eljutottak arra a pontra, amitől kezdve gyakori motorcseréket – és ezzel járó hátrasorolásokat – várhatunk tőlük: Jenson Buttont két egymás utáni versenyen is szankcionálták, Ausztriában pedig a csapat a két versenyző részéről összesítve 50 helyes rajtbüntetést könyvelhetett el.
Ezek után versenyük – a Red Bull Ringre látogató új Honda-elnök, Takahiro Hachigo színe előtt – mindössze 10 körig tartott. Alonso már az elsőben kiesett, ráadásul Raikkönennel való 44 G erejű ütközése következtében a hírek szerint vadonatúj erőforrása is megrongálódott, így a Brit Nagydíjon újra motorcserére és ezzel járó büntetésre számíthat. Mivel az aerodinamikai újdonságok, amelyek Spielbergben kerültek fel autójára, szintén megrongálódtak, a csapat feje a holnap kezdődő teszt miatt is fájhat.
„Az elvárások mindig is magasak egy olyan csapat számára, mint a miénk. De csapatmunkával mindent meg lehet oldani” – mondta Alonso a spanyol médiának, aki a tesztet övező problémákat is kézlegyintéssel elintézte. „Vannak tartalékaink. Az út, amelyet járunk, jó, tudom, mi következik, és hogy a dolgok most gyorsan fognak változni. Nem tudom, hogy kettő, hat vagy nyolc verseny kell hozzá, de ennél biztosan nem több.”
Hogy miért pont most, azt nem is sejtjük, de Alonso egyenesen kijelentette: „A krízis véget ért. Megtaláltuk a helyes irányt az autó számos területén, melyek most a helyükre kerültek, és habár kívülről a helyzet negatívnak tűnik, már nincs sok idő addig, mire újra élvezni fogunk mindent.”