Lewis Hamilton egy rossz taktikai döntés miatt vesztette el biztosnak tűnő futamgyőzelmét Monte-Carlóban: a csapat úgy határozott, a biztonsági autó alatt kihívják a versenyzőt a bokszba – vagy legalábbis, mivel Hamilton is sürgette a kerékcserét, abban hibáztak, hogy nem akadályozták meg kiállását. A kint maradó Nico Rosberg és Sebastian Vettel mögött a címvédő bajnok ezért csak harmadikként ért célba, hatalmas sajtóvisszhangot kiváltva. Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyvezető igazgatója szerint túlzottan nagyot is.
„Hatalmas mennyiségű hozzászólás foglalkozott monacói hibánkkal és következményeivel. A csapat nevében jelenthetem ki, ezt a hibát kontextusba kellene helyezni. Egyetlen rontás történt a másodperc törtrésze folyamán, amely helytelen adatot vett alapul” – mondta Lowe, egyben megmagyarázva azt is, miért nem szankcionálták a hiba elkövetőjét.
„A sport a másodperc törtrésze alatt meghozott döntésekről szól, a kockázatvállalásról a jutalomért, ezeket a döntéseket pedig nem mindig hozzuk meg helyesen. De véleményem szerint ez a csapat többször dönt jól, mint rosszul. Azonban, akárcsak minden más területen, itt is fejlődnünk kell, monacói hibánk pedig szerepet játszik ebben a folyamatban.”
Paddy Lowe megerősítette a sajtóban már korábban elhangzó hírt, hogy a Mercedes versenyzői új motorokat kapnak Kanadában – először a szezon folyamán, az első hat versenyt egyazon erőforrásokkal teljesítették. „Új erőforrásegységeket hozunk erre a versenyre, a másodikat mindkét versenyző számára. Az elsőket hat teljes versenyhétvégén keresztül használtuk, hihetetlen eredmény a brixworthi gárda részéről, hogy mindkettő 4000 kilométerig jutott. Gyanítjuk, hogy riválisaink szintén új erőforrásokat hozhatnak, amelyekhez idén zsetonokat is felhasználhatnak, ezért érdekes lesz látni, hogyan változhat meg az erőegyensúly ezen a hétvégén.”