A Mexikói Nagydíj több mint húsz év kihagyás után, 1992 óta először tér vissza a Formula-1 versenynaptárába, változatlan helyszínen, a Hermanos Rodriguez pályán Mexikóvárosban, amelyet a királykategóriás aszfaltcsíkok megszokott szakembere, Hermann Tilke tervezett újra. A hosszas szünet feltüzelte a sport rajongóit, akik eddig legfeljebb Austinba járhattak – ahol Sergio Perez szurkolói például saját lelátót kaptak –, a jegyek rekordidő alatt elfogytak.
„Minden eszköz rendelkezésünkre áll, hogy egy sikeres eseményt valósítsunk meg” – mondta a Sportsbusiness Journal lapnak a futam marketingigazgatója, Rodrigo Sanchez. „Jó pár éve vannak versenyzőink a szériában, ami segített, hogy lendületet kapjunk, az embereket pedig izgalomba hozza a sport. A jegyeket márciusban adtuk el, és öt perc alatt elfogytak.”
Nemcsak a rajongók, de a szponzorok is fokozottan érdeklődnek az új verseny iránt. „Az F1-ben jelen levő globális cégek magas érdeklődéssel övezik a Mexikóba érkezést” – mondta Tim Bampton, a motorsport-szponzorációval foglalkozó JMI ügynökség vezetője. „Nagyon sok munkánk lesz Mexikóban. Programokat szervezünk az összes, ha nem mindegyik Formula-1-es kliensünk számára.”
A pálya újjáépítési munkálatait nyár folyamán fejezik be, a jegyeladás sikere pedig teljes kontrasztot mutat az Osztrák Nagydíjjal. A spielbergi helyszín tulajdonosa, a Red Bull küszköd, hogy emeljen az alacsony érdeklődésen. Pedig a tavalyi, tíz év kihagyásával visszatérő nagydíj náluk is kasszasikert jelentett, ami jól tükrözi, milyen fontos szerepet játszik az újdonságfaktor a Formula-1 iránti érdeklődésben.