DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Több lágy gumi a több izgalomért?

A hátralevő versenyeken a lágyabb abroncsokat preferálná a Pirelli, hogy az F1 izgalmasabb harcokat produkáljon. A lehető legtöbbször bevetnék a szuperlágy keveréket.

A Pirelli nemrég tette közzé, milyen keverékeket fog elszállítani a következő négy helyszínre: míg Spanyolországba közepes és kemény abroncsokat visz, addig az azutáni három versenyen szuperlágyból és lágyból fog állni a kínálat. A skála jócskán a lágy irányba tolódott el az első négy versenyhez képest, ahol háromszor a lágy és a közepes, egyszer (Malajziában) a közepes és kemény állt a versenyzők rendelkezésére. A Pirelli beismerte, ez szándékos stratégiájuk része.



„Célunk az, hogy több és több alkalommal szállítsuk el a lágyabb keverékeket a versenyekre. Különösen szeretnénk a szuperlágy abroncsot minél gyakrabban használni” – mondta a gumiszállító sportigazgatója, Paul Hembery a finn Turun Sanomat lapnak. „Talán ezt a gumit kellett volna elvinnünk Bahreinbe is, ami három kiállásos futamhoz vezetett volna.”

Eközben a Lotus mérnöke, Mark Slade, aki korábban Kimi Raikkönen mellett dolgozott, érdekes változásra hívta fel a figyelmet: az abroncsok általánosságban keményebbek lettek, mint 2012-ben és 2013-ban voltak.

„Habár még mindig szuperlágynak hívják őket, a valóságban csak lágy keverékek. A nevek megváltoztak, de a gumik jelenleg keményebbek.” A szakember azt sem hiszi, hogy a közeljövőben jelentős szemléletváltást láthatunk a Pirelli stratégiájában. „Nem gondolom, hogy radikális változások fognak történni. Ők elégedettek a jelenlegi szituációval.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: