A Renault, amely a Red Bullnak köszönhetően tavaly még a Ferrari előtt járt, idén szenved, az erőforrást használó két csapat pilótái közül még senki sem ért célba hatodiknál jobb helyen. A motor nehezen vezethető, lóerők számában tetemes hátrányban van, emellé pedig megbízhatatlan is. Daniel Ricciardo negyedik erőforrását fogja a Spanyol Nagydíjon használni – az év ötödik versenyén az utolsót, amelyet a szabályok büntetés nélkül engedélyeznek. Max Verstappen három kieséséből kettőt az erőforrás hibája okozott.
„A háromhetes szünet lehetőséget adott arra, hogy a szezon kezdete óta összegyűjtött minden információt áttekintsünk” – mondta a Renault műveleti igazgatója, Remi Taffin. Arra a következtetésre jutottak, hogy módosítanak a motoron a Spanyol Nagydíj előtt. „Teljes gázzal igyekszünk elhárítani a hibákat, amelyekkel már az elejétől fogva találkoztunk. Egy módosított specifikációjú motorunk lesz ezen a versenyen, amelytől javulásra számítunk megbízhatóság és vezethetőség terén. Várjuk Spanyolországot, hogy élesben is láthassuk kemény munkánkat.”
A Renault korábban azt állította, az idény közbeni fejlesztésre felhasználható zsetonokat nem fogja a szezon közben elkölteni, hanem az év végére tartalékol velük, hogy ezzel a nagyobb 2016-os javulást segíthesse. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a motorszállító 12 zsetonnal rendelkezik, többel, mint bármely másik rivális.