Noha nem hozott olyan parázs küzdelmet a múlt hétvégi Bahreini Nagydíj, mint a tavalyi verseny az öbölállamban, fizikai értelemben mégis szikrázó versenyt láttunk. Az autók egymás mögött haladva is szórták fényüket az éjszakába, de leglátványosabban egy-egy előzésnél láthattunk szemkápráztató tűzijátékot, még a verseny végi parádét megelőzve.
Jenson Button nem tudott rajthoz állni a futamon, az 57 kör során pedig – jobb dolga nem lévén – érdekes tweetekkel szórakoztatta követőit. Egyik bejegyzésében a szikrákat dicsérte, míg a Red Bull a verseny után külön fotósorozatot osztott meg honlapján a legszebb szikrázós képekről – „Isten hozta újra a szikrákat” – címmel.
A versenyt feladó Carlos Sainz azonban nem örült igazán az újításnak, mondván, akadályozza őt a vezetésben. „A TV-ben jól mutat, de számunkra kellemetlen, mert a szikrák elvakítanak minket, ahogyan nekicsapódnak a sisakrostélynak” – nyilatkozta a spanyol a Marcának.
A mostani F1-es autókon lévő titániumlapok a 80-as években és a 90-es évek elején is komoly szerepet játszottak az autók szikrázásában, ám amikor ezt fával helyettesítették, a látvány egy szempillantásra eltűnt. Nigel Mansell, 1992 világbajnoka nagy rajongója volt a szikráknak. „Nagyon szerettem őket, noha igencsak zavaró volt a mögöttünk haladó számára” – mondta a brit a BBC-nek.
„A szabadedzéseken külön íveket kerestem, ahol bukkanók vannak a pályán, így a versenyeken ezekre ráhajtva tudtam szikrával megszórni a mögöttem jövőt. Ez nem lassított le, de megzavarhattam az ellenfelemet, megkarcolva a plexijét. Sokszor elég komoly égési nyomok keletkeztek rajta” – tette hozzá a rafinált „Oroszlán”.