Raikkönen az F1-be való visszatérése első két évének nagy részében otthonosan érezte magát a Lotusnál, ami a csapatban uralkodó hangulat mellett annak is betudható volt, hogy az autó mindkét évben illeszkedett a stílusához, így két győzelme mellett számos dobogót gyűjthetett.
A finn és autóinak tervezője, James Allison a 2014-es szezon előtt, szinte egy időben szerződtek át a Ferrarihoz, ám a technikai igazgatónak a tavalyi autó kialakításába már nem volt nagy beleszólása, így az idei modell tekinthető első saját munkájának.
Raikkönen menedzsere, Steve Robertson szerint csupán ennyi a titka annak, hogy a finn a tavalyi küszködés után magára talált, és az eddigi futamokon még sohasem ért rosszabb helyen célba annál a 4 pozíciónál, mint ami 2014 során a legjobb eredményének számított.
„Igen, az idei Ferrari és Kimi korábbi Lotusai között nyilvánvaló hasonlóságok láthatóak. Mindkettő remekül bánik a gumikkal, ugyanazon a kézjegyek találhatóak rajtuk. Kimi pedig akkor vezet a legjobban, amikor jól érzi maga alatt az autó első részét” - nyilatkozta a menedzser a finn Turun Sanomat lapnak a Bahreini Nagydíj után, amelyen a 2007-es bajnok a dobogó második fokán végzett.